Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Annika - 20 augusti 2010 09:36

På söndag styr jag, Lelle och små-vovvarna kosan mot Gotland. Huset kommer att passas av Leia, mormor och Gimli. Har inte fått en bråkdel färdigt av det som fanns att göra, men har ändå fått undan en hel del. Så jag får betrakta mig som nöjd. Tippen har inte fått något besök, men den är öppen 6 dagar i veckan även efter Gotland. Fruktträden är inte beskurna men september fungerar bra för beskärning också. Den ena plateringsbänken är kvar. Men den andra är nästan borta. Byggtimret går ingenstans.


En sak har jag dock missat som jag hade sett fram emot under flera veckor. Ringträningen på VäKK igår. Hade skrivit ner det, men tittade inte på listan alls igår. Var för trött. Det var en sådan dag igår. Så Västkustvalpen får gå utan ringträning tyvärr.


Idag skall jag hämta Lelle på station, han och Gimli kommer hit inför Gotlandstrippen. Vi skall hämta resten av golvet till hallen, ifrån Bauhaus. Mina ben skall bli sommarsläta igen. TinTin skall bada, liksom Yzma. Sedan skall det tvättas och packas. Alla prylar som skall med skall samlas ihop. Imorgon är det packning av bil som gäller och klippning av Yzma. Min arm är långt ifrån bra än, så Annette - min högt uppskattade uppfödare och mentor - på Crusea's har ryckt in för att frisera lilla fröken inför Västkustvalpen. Skall dock försöka frisera lite på Tarzan idag, för honom kan man inte visa för folk i det skicket han är i. Efter badet igår insåg jag att jag inte hade en pudel, utan en babianhane... Rumpan är i alla fall lika bred.   Han har helt galet mycket päls.


Nä, dags att skrida till verket. Kanske skulle ta och skriva en lista på allt som skall med. Skall försöka komma ihåg att titta på den idag.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards