Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Annika - 9 augusti 2010 22:31

DÅ har jag idag lagt sovrumsgolvet. Jag har sagt det förut, men jag kan gptt säga det igen: Älskar clic-golv! På 4 timmar hade jag lagt hela sovrumsgolvet inkl stegdämpande matta. 14 kvm golv. Snyggt blev det ju dessutom.


Jag har även burit ner inredningen till garderobsväggen  - Antoniusstativ med trådbackar. Dessa skall bli fler och kompletteras med skohyllor och klädstång. Jag har en garderobsvägg på 2 meter! Det ger långt mer förvaringsutrymme än vad man vant sig vid under det senaste året. Istället för skjutdörrar skall jag använda mig av panellängder. Vilken färg återstår att se - det beror på vilken tapet som blir fondvägg.


Skall försöka ta lite bilder imorgon i dagsljuset.


//Annika

Av Annika - 9 augusti 2010 13:57

I våras rensade jag och slängde väldigt mycket saker som legat och skräpat här hemma. Det mesta hade blivit förstört av fukten ute i uterummet. Då insåg jag att det fanns en del saker jag skulle bli tvungen att göra mig av med men som är fullt funktionsdugliga och i gott skick. Det är en mental process. Men idag har jag tagit itu med det. Blocket har fått några nya annonser:

  • En Hemnses loftsäng i antikbetsad furu finns till bättre behövande hem för 800 kr. Den har Leia använt sporadiskt under ett års tid lite drygt. Det senaste året har den varit isärmonterad och väntat på ett nytt öde.
  • En Stokke TripTrap-stol i bok, som inte använts på många år och som är i ett riktigt bra skick; får nytt hem för en 500ing.
  • Sedan kommer det jag har mest separationsångest ifrån. Det är mitt badkar. Det får inte plats i badrummet och jag kommer inte att få användning för det. Det behöver ett nytt hem. Det är den större modellen av Gustavsbergs frontlösa badkar (på tassar). Modellen heter 6368 och är 168 cm lång och 73 cm bred. När jag köpte det 2006 så betalade jag 8000 kr för det. Nu ligger det ute på Blocket för 2800 kr. Stor sorg, men jag måste.

//Annika

Av Annika - 9 augusti 2010 12:54

Jag har köpt en takbox! Begagnad och med en liten skavank, men hel och tät. Har dock inte ens sett den - mer än på bild.    Men den f.d ägarinnan litar jag på fullt ut  - hon har gott renomé och jag har hotat med att stämma henne om skicket inte stämmer    - så den är säkert jättebra.


Tanken har ju funnits ganska länge, men jag har helt enkelt inte kunnat motivera utgiften. Dessutom har jag ju velat ha en kort, lite bulligare variant, inte den långa skidboxmodellen. Så nu när Gotlandsresan närmar sig och erbjudandet dök upp så kunde jag inte låta bli. Jag fick takräcket med i priset. Den här kan jag dessutom förvara i "grottan" när den inte används, då den får plats där.


 

Bilden har jag ärligt snott ifrån Britt-Lousie.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards