Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Annika - 14 augusti 2010 15:47

Igår inleddes Operation Röjning.


De vita Malm-byråerna som stått i köket och hyst mina kläder tömdes - eftersom jag numera har en garderobsvägg i sovrummet. Därefter bar jag ner byråerna i sovrummet. De skall få agera hurtsar till en skrivbordsvägg. En byrå i vardera änden och en skiva tvärs över, längs hela kortväggen under fönstret. Då får jag förvaring, skrivbord, sybord, "kontor". Därefter tog jag itu med det blivande "hundrummet". Bokhyllan har röjts ur. Alla papper som inte har med hundar att göra skall ner. Rensade ut allt som inte är aktuellt och slängde MÄNGDER med trycksaker från när vi jagade material till renoveringen. Sängen som står där skall med tiden byggas in i ett sängskåp. Fick det nästan helt klart igår. Lite småfix kvar. Under vintern kanske det finns ork att måla och tapetsera. Tapet har jag ju redan.   


Idag har jag fortsatt. Inledde fas 2. Nämligen att ta itu med uterummet. Lite lägligt dök det upp en familj ifrån Halmstad och befriade mig ifrån loftsängen. Så nu är den såld oxå. Alla hundsaker utifrån har nu fått plats i hundrummet. Det är massor av prylar kvar där ute, men jag känner mig rätt nöjd över utveckligen. Det kommer att gå att sitta där i höst, när kvällarna blir svalare, och slå på infravärmen. Önskar jag hade haft råd att byta ut taket på det. Det är inte i något vidare skick efter vintern som var. Men det får gå så länge.


Har även hunnit med en sväng till IKEA idag och kom hem med en ny Billy-bokhylla... Skulle bara ha ramar för att rama in Gimlis LP2 och intyget på kennelnamnet. Men så av en händelse så hade de Family-erbjudande på vita Billy-hyllor idag! För 195:-! Det var ju precis en sådan jag skulle ha ju... så nej, jag KUNDE inte låta bli. Den skall stå i köket - där byråerna stod. Då kommer jag att få undan alla korgar med ljus och annat kraffs. Får sätta upp vitrindörrar till den på min önskelista. Då kan jag förvara vinglas o annat i den oxå och frigöra lite utrymme ur köksskåpen.


Helt klart är det så att röjandet startar ett flöde och inger en befriande känsla. Även om det nu är rätt rörigt - ingen sak är ju på sin tilltänkta plats (eller nåja, nästan i alla fall) så ser man att det här kommer att skapa en bättre struktur. Det är ju som vilken omorganisation som hellst...   Framför allt är set skönt att bli av med mycket som bara stått i väntan på...


Nu skall jag hoppa i duschen och ge mig iväg till min moster på middag.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards