Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Annika - 15 augusti 2010 22:57

Då är det kanske dags att titta på listan igen.


  • Odlingsbänk skall byggas. Den skall stå bredvid dammen på bärbuskarnas gamla plats. Färdig.
  • Byggtimret som ramar in odlingsbänkarna mot husfasaden skall tas bort.
  • Jord därifrån skall bäras upp till ytan under fruktträden. Min trädgårdstomta har varit här och burit upp nästan all jord ur den ena rabatten.
  • De sista gipsskivorna i hall och sovrum skall sättas upp.  Gipsskivorna till sovrummet på plats. Hallen kvar.
  • Alla väggar skall spacklas. Sovrumsväggarna är spacklade en första gång.
  • Hyllor skall upp i förrådet och all skit skall in där. Har fått upp förvaring i garderobsväggarna, dock ej i förrådet. Hittar inte skruvarna till förvaringen...
  • Golv skall läggas.  Golv i sovrummet är lagt.
  • Eldosor skall på plats.
  • Trappspaljéer skall slipas och målas.
  • Passbitarna i trappan skall limmas och spacklas.
  • Vangstyckena skall målas.
  • Ädelsyrenen skall beskäras.
  • Skräpet på framsidan skall till tippen. (Igen?? Vad f-n kommer skiten ifrån?) Tippen är planerad till tisdag.
  • Plommonträdet skall beskäras efter skörd. Liksom körsbärsträdet. Plommen är inte mogna än. Körsbär är det tunt med i år.
  • Bastuväggen skall byggas klart. Bastun i sig får vänta.
  • Toastolen skall sättas fast.
  • Duschväggarna skall upp.
  • Sista badrumsväggen skall fogas.
  • Hela gänget hundar skall badas och klippas MINST en gång. Jaja, undantaget Vilda då. Två av tre är badade o klippta en gång. Nr 3 åker i badet imorgon o så skall de två andra badas o klippas en gång till under kommande vecka.

 

 

Har dock hunnit med lite mer som inte stod på listan, som jag helt enkelt inte vågade skriva ner för att inte skapa onödig stress.

  • Hundrummet är röjt. Alla papper är sorterade.
  • Ramat in intyget med kennelnamn och Gimlis LPII.
  • Byråerna som hyst mina kläder är nerflyttade o kläderna omdisponerade till min garderobsvägg. Därmed har jag fått början till min arbetsplats i sovrummet.
  • Uterummet är snart färdigröjt oxå.
  • Har fått upp en Billy-hylla som förvaring vid matplatsen. Nu har jag plöstligt bättre space i köket.
  • Har sålt en gitarr, en säng och badkaret! Mindre grejer som står i vägen.
  • Har fått upp lampa i badrummet. Elen är inte dragen - men vadå, lampan är på plats och ur vägen!
  • Och så har jag börjat måla om brevlådan. Den skall bli vit, med en pudel OCH en IG på. Kennelnamnet skall med på ett hörn och det nya husnumret. Ett efternamn bara.

Rätt nöjd är jag!! Nu är det sista rycket som gäller under den kommande veckan. Lördag skall ägnas åt hundbad och klipp och packning av bil. Söndag bär det av till Västkustvalpen och därefter till Gotland! DÄR SKALL JAG INTE GÖRA ETT SMACK! Förrutom att bada hund o föna o klippa o ...

 

//Annika

Av Annika - 15 augusti 2010 09:47

Jag har ett 30-tal besökare varje dag på bloggen i snitt. Varje dag. 10 har röstat på vilken av tapeterna ni tycker är snyggast. 10. Slappt.


Omröstningen finns här till höger.


   


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards