Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Röjning av uterummet

Av Annika - 25 juni 2011 20:30

Idag har jag röjt uterummet. All skit som stått där ute är omhändertagen. Med undantag för en trave kartonger och ett datorbord. Som inte är mina. Snart bortskänkes innehållet till bäst behövande. Flugor (sådana man sätter på änden av en fiskelina), vinterjackor, crosshjälm och ryggskydd, diverse medaljer från Kosovo, foton, husgeråd och så vidare. Mängder med kablar och musikelektronik (tror jag det är) finns oxå.


Jag har rivit den gamla bänken och istället fått fixat dit den där sängen jag länge planerat att förvandla till soffa/liggplats/sittplats. Ett embryo är skapat idag. Sopat, dammsugit, slängt. Burit, hämtat, burit ner, tagit fram, stoppat undan, sorterat. Det är verb som är flitigt använda idag. Utöver svordomarna över diskmaskinen. Jag tror den har lagt av. Apropå något helt annat.


Några bilder på själva uterummet tänker jag inte förära er med idag. Tvätten hänger på tork. Ni får få bilder på det imorgon istället. Jag vill få upp gardinerna först. Kanske hittar jag fler kuddar som får pryda soffan/sängen.


Idag får ni istället kika på vad som blommar hos mig nu.


Vit pion i full blom.



Röd klätterros i entrén. Lite osäker på sorten, någon som är mer säker? Och ja, färgen är verkligen så maffig! Den fullständigt poppar ut ur det gröna i omgivningen.

Rosa pion i full blom och MASSOR av knoppar som är på väg.

Dammen den 25:e juni. Min älva har flugit hit.

Närbild på den akviljea jag frösådde förra våren.


/Annika

 
 
Ingen bild

Anki Hult

26 juni 2011 07:35

Hurra för att älvan flög dit hon skulle vara. Nu har hon ju vatten att spegla sig i och svalka sig med när vi inte ser på :-) Den röda rosen kan vara en Flammentanz. Googla den! Den är tålig och blommar hur mycket som helst. En jättebra klätterros med andra ord.

Annika

26 juni 2011 09:28

Älvan gästspelar där tills hon får en kompis. Sedan skall hon få flyga tillbaka till sin stora sten och bevaka den blivande uteplatsen.

Vad gäller rosen så är det precis min gissning - Flammentanz. Men jag vet ju att jag har några rosexperter som kikar in då och då och tänkte jag skulle få det bekräftat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards