Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Annika - 4 juni 2011 22:12

För att få lite perspektiv på vad som egentligen hunnit hända i trädgården så vill jag visa ett LITET snitt ur den.


Så här såg det - som nu skall bli min rosplatå - ut i augusti 2009.

Fullt med daggkåpa, funkia, spirea, ogräs och så vidare.


Så här ser det ut i kväll.

Här finns en funkia och lite daggkåpa kvar att flytta på. Sedan kan jag börja bygga min plats i solen.


Båda bilderna är tagna på nästan exakt samma ställe. Ni skymtar stenen och taket på växthuset på den övre. Det värsta är att det är först när man ser det på plats som amn egentligen förstår hur sjukt mycket arbete som krävts för att få det att se ut som det gör idag... Få begriper hur tacksam jag är för hjälpen jag fått idag.


//Annika

Av Annika - 4 juni 2011 21:17

Många var kallade, några hörsammade. I slutänden blev vi totalt tio stycken som droppade in under dagen. Slet. Fnissade. Svettades. Pratade. Grävde. Svor. Gosade med hundar. Åt mat och fikade. Men framför allt  - gjorde ett GIGANTISK jobb!


När alla har åkt hem - trötta, mätta och belåtna - så har jag:

en rosplatå som är uppgrävd.

fått flyttat rosor och funkia så nu kan man lägga på bärlager för den blivande terassen.

en stengång mot skogen som är ogräsfri.

en gräsyta som är trimmad och klippt.

en planteringsbänk som blivit befriad ifrån byggtimmer och frilagd för vidare transport.

en avgrävd spade.

fått allt ihopsamlat skäp transporterat till tippen.

en fondvägg spacklad och förberedd för den nya tapeten.

haft en underbar dag med familj och vänner!


Här är lite bilder ifrån dagen och kvällen:



Rebecka rensar gången ifrån ogräs.

Ella använder en grästrimmer... för första gången i sitt liv.

Ludvig aktiverar hundarna.

 

Här har Rebecka, Daniel och Ella farit fram!

En stunds välbehövlig paus i värmen.

 


Här är rosplatån nästintill färdigröjd!

Anki sliter i sitt anletes svett.

 

Detta kommer att bli en fantastisk plats för middagar, kvällsmys och för sollapande.

Solen gassade och jag gissar att de flesta fått en hel del färg.


TACK så hemsk mycket för hjälpen allihop. Jag hade aldrig fixat detta utan er!!  


//Annika 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards