Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Veterinärbesök

Av Annika - 24 maj 2010 14:39

I fredags var Yzma och Tarzan hos veterinären. Yzma fick sin 12-veckors spruta och Tarzan fick påfyllning.


Idag var det dags att åka till veterinären igen. Yzma har blivit lite lojare de senaste dagarna. Inte fullt samma ös. Igår såg jag att hon val lite "kläggig" efter att hon kissat, tjockt gult klet. I morse åt hon knappt frukost. Så det blev till att ringa vetten och få en tid.


Besöket gick bra - Yzma är numera försedd med tratt och har fått en burk tranbärstabletter av veterinären. De skall vi köra på i 10-14 dagar för att se om vi kan häva en begynnande UVI utan att behöva sätta in antibiotika.


Mitt i allt så tjöt hon till på altanen igår och har därefter haltat på höger fram. Jag misstänker att hon sträckt/stukat sig när hon rejsade med Tin ut genom dörren. Dock har det blivit bättre. Idag rullade hon runt på gräsmattan iförd sin nya tratt och samma tjut undslapp henne och så börjde hon halta igen. Nu är jag övertygad om att det är en sträckning/stukning. Nu ligger hon på fårskinnsfällen och vilar. Som tur är gör tratten att det inte blir några tokrejs i trädgården i alla fall. Vi får ge det några dagar.


//Annika

 
 
Ingen bild

Milla

24 maj 2010 15:09


Krya på dig Yzma!

*puss på nosen*

 
Rebecka

Rebecka

24 maj 2010 16:04

Önskar Yzma ett snabbt tillfrisknande!

http://havetstormar.blogg.se

 
Ingen bild

Susa

24 maj 2010 18:13

vet du syrran det GÅR att busa med tratten på!!
Fast för mattes skull kanske du ska låta bli../Susa

 
Ingen bild

Majsan

24 maj 2010 22:24

Hoppas lilla yrvädret snabbt blir kry. Det är med hjärtat i halsgropen man ser hur de far fram. Vet inte hur många gånger jag har trott att Zweetie ska ränna rakt in i en trädstam, men hittills har hon lyckats undvika dem i sista sekund.

 
Anette

Anette

25 maj 2010 21:31

Stackars Yzma. Det är så hemskt när de blir sjuka. Hoppas tabletterna hjälper så ni slipper antibiotika.

http://ollepojken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards