Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Annika - 5 maj 2010 22:09

Jag kom på att jag borde nog dela med mig av min "all-time-high"-favoritbutik... Det är en inrednings/present/överraskningsbutik som har sina rötter i Älvängen. Jag har så många gånger passerat deras skyltfönster under åren som hundförare i Ale och varje gång tänkt att "dit in måste jag gå någon gång". Jag gick in där för första gången i somras. Ut kom jag med två spegelklot till trädgården.


Butiken har nyligen flyttat till Nödinge och utökat både yta och sortiment. Det är en helt ljuvlig butik! Jag skulle kunna gå där i timmar och insupa dofterna av tvålar, ljus, choklad, textilier och aldrig se mig mätt på alla vackra saker.


Jag har handlat små krukor, muffinsformar, ljushållare, värmeljus, lyktor, choklad och nu idag hittade jag en underbar taklampa i rosa och en i grönt som gjorde att det skrek i "jag vill ha"-tarmen. Skulle jag få önska mig något någon gång så är det ett gigantiskt presentkort i denna underbara butik. De har möbler, kläder, porslin, husgeråd - allt av det där lilla extra.


Jeanette som driver butiken har börjat blogga och på så sätt presentera sitt sortiment på nätet. Bloggadressen hittar du även bland mina länkar - Ljuva Hem.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards