Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Annika - 1 maj 2010 22:53

Protesttiden för kennelnamnet gick ut idag och inbetalningen är redan gjord! Så från och med idag får vi använda kennelnamnet Iron Fairies!    




Av Annika - 1 maj 2010 17:37

Har inte hunnit med ett smack i veckan som gått. Valpen tar all tid i passning. Vill ju kolla så jag inte har glömt något framme som hon kan stoppa i sig. Dessutom får man ju vara blixtsnabb i att ta ut henne så att rumsrenhetsträningen får en ok start. Hon har hittat ett nytt kul ställe att kissa på - extrasängen i arbetsrummet... Kul. Så idag är den stora tvättardagen.


Har idag även fått malt ner fler kvistar och grenar med kompostkvarnen. Det är fortfarande galet mycket kvar. Men jag får ta några vändor i taget. I torsdags var vi på Mölnlycke Garden Center och hämtade rosen jag hade beställt - Ferdinand Pichard. Den har fått se sig planterad i en likadan stor kruka som resten av rosorna. Vi köpte även ett par tomatplantor, eftersom mina egna har gått hädan i och med äventyret i blåsten för två veckor sedan. Det blev två kraftiga plantor av "Tigrella" så jag hoppas att de skall bära frukt snart. De skall ju vara tidiga. Skall ställa dem i det stora växthuset direkt. Rätt coolt med randiga tomater.


Lelle har slipat trappsteg, men behövde lite egentid idag så han har åkt till Halmstad och blir kvar där ikväll. Den där trappan är ett gigant-projekt...


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards