Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Annika - 28 maj 2010 07:12

Det har varit väldigt lugnt i fågelboet den senaste veckan. Misstänker att hyresgästerna flyttat ut. Tror inte det var läget i sig som var illa, utan grannarna på andra sidan. Inte vi då, utan åt andra hållet. Några träd längre bort bor en familj talgoxar. Dessa har i dagarna fått tillökning.


Stod och hängde tvätt på framsidan. Jo, jag vet att det inte är direkt feng-shui att mötas av en tvättställning direkt i entrén, men det är å andra sidan inte det omkullvälta badkaret det heller - så just nu kvittar det. Varje gång jag skakade/riste/ja vad det nu heter när man tar i och med ett handgrepp slår ut plagget så det blir någotsånär slätt - så hörde jag ett fasligt pipande. Efter ett par plagg har jag lokaliserat ljudet till närliggande trekanstholk. Antar att mitt tvätthängande påminde om mamma/pappa och mat... För VARJE gång jag väsnades lite så började skrikandet. Jag hann tänka att det var nog tur att de var ensamma hemma, för jag hade fått hjärnblödning som förälder.   


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards