Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Annika - 6 maj 2010 20:42

Idag tog jag en sväng förbi Blomsterlandet och kom i vanlig ordning inte ut tomhänt... Jag gick in för att köpa lavendelplantor. De hade 6 st för 59 kr. Skall sätta lavendel längs med muren på rosplatån. Lavendel och rosor är ju en klassiker så de kan aldrig bli fel. Vintern har dessutom haft ihjäl mina fjärilslavendel. Hann ju inte rädda dem innan Kung Bore slog till på allvar.


Sedan hittade jag en fläder. En blodfläder. En sådan har jag ju velat ha i söderläget på gräsplätten - bredvid den där stora busken/trädet som jag hann beskära till en tredjedel innan knopparna började synas. Jag får ta resten nästa vårvinter. Så nu finns det en Sambucus Nigra Black Lace planterad bredvid den där stora... som jag faktiskt börjar tro är en... fläder! Ja, jag är verkligen inte säker. Men grenarna är liksom prickiga på samma vis som flädern jag köpte. De har visserligen inte tonen av svarta vinbär i barken utan är gröngrå liksom, men det vore ju inte så konstigt eftersom det i så fall är en "vanlig" fläder. När jag tänker närmare så har jag ju bara sett den som ett grönt träd/buske. Den har ju inte blommat sedan vi flyttade in. Av förklarliga skäl - OM det nu är en fläder. Nåväl, det ger sig om några veckor. Då borde den börja blomma...


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards