Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Annika - 17 januari 2012 19:00

Hemma igen efter några dagars resa till Lule o tillbaka.


Där är det drygt en halvmeter snö och när vi kom fram natten till lördagen så var det -19 grader och en kännbar bitande vind. Jag fick se Höga Kustenbron, om än i mörker. Något norrsken har jag ännu inte fått beskåda.


Här hemma är det disigt, grått och man kan fortfarande skörda timjan, oregano och rosmarin på altanen. Jag har dock lyft in krukorna under tak för att skydda mot himlens köld på natten.


Hade gärna sett att det kom lite snö och blev några minusgrader.


//Annika

Av Annika - 17 januari 2012 18:26

Ser till min fasa att jag inte alls har gett någon rapport ifrån MyDOG!!


Lördag:

Yzma och Pumba fick slät excellent, lilla Lilo fick nöja sig med ett VG. Gibbs fick ett excellent. Avelsgruppen för Tarzan fick HP, men placerade sig tvåa - slagen av Team MoDickens Aheri. Domaren premierade jämnheten i avkommorna idag sa hon.


Söndag:

Yzma och Pumba fick excellent och CK, liksom Gibbs. I Bästa Handhundsklass blev Pumba placerad trea med reservcertifikat. Yzma blev oplacerad i Bästa Tikklass. Lilo fick excellent, men blev utan CK i konkurrensen. Avelsgruppen vann idag då domaren tyckte att avkommorna efter Tarz höll en högre kvalitet trots lite ojämnhet i storlek. Själv blev jag väldigt glad över kritiken - vet inte om det låter dumt, men när en domare säger att avkommorna är bättre än avelshunden så blir i alla fall jag väldigt nöjd!! Om avkommorna är BÄTTRE än sin pappa - som trots allt är utställningschampion, hälsotestad, MH-beskriven o en rätt snygg hund med pondus - så kan i alla fall inte jag ta det som annat än att man faktiskt lyckats med ett steg åt rätt håll med aveln! 


Vi fick i alla fall äntra finalringen och placerades på andra plats efter den grupp med mopsar vi mötte.


foto: Malin Hult

RLDN SEUCH Crusea's Jumping Jack med avelsgrupp

fr.v: Team Modickens Cinta Camu Gibbs, Hitmakers Out of Control

Hitmaker Hold on to Your Hat, Hitmakers Shine a Light


Tack alla för en fantastiskt trevlig helg.   Jag säger återigen - vilket jag skrev i PN, under Tarzans vinnarannons - jag är lyckligt lottad med att ha fantastiska och engagerade mattar och hussar till Tarzan-barnen.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards