Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Annika - 2 januari 2012 14:09

Så hur ser planerna ut för det kommande året...?


För dem som missat det: jag skall bli sambo igen. Distansförhållande och pendling 130 mil enkel resa tär på tålamod och plånbok så vi har bestämt oss för att hoppa först o tänka sedan. I och med det skall ett nytt trim etableras. Det kommer förmodligen att ta en hel del även av min tid.


Tanken är att Yzma skall paras. Hane har jag redan valt och hanhundsägaren har sagt ok. Vi provar även att para Vilda igen och håller tummarna att det vill sig den här gången. Drömmer så om en iggis till.   Om allt går som det skall blir både Tarzan och TinTin föräldrar igen under det kommande året.


Det skall grävas en ny damm. Förhoppningsvis går planen jag har att genomföra. Tanken är att den skall hamna i nivå med altanen. Fiskarna som övervintrar inomhus får förhoppningsvis bo kvar ute nästa säsong, om den blir djup nog.


Trädgårdsplaner finns det i massor. Återstår att se vad vi hinner genomföra. Rosplatå eller kryddträdgård? Stenparti i slänten mot gräsmattan och en asiatisk trädgård i entrén.


Bottenvåningen skall bli klar. Tapeter och innertak. Det är prio ett. Förhoppningsvis hinner vi även med bastun så att badrummet därmed blir helt klart.


Taket skall rengöras och vindskivor och vattbrädor skall bytas.


Sommaren hägrar och jag drömmer om en vecka på Gotland. Just nu är det 7 plusgrader och jag är glad över att det inte regnar just nu.


//Annika

Av Annika - 2 januari 2012 13:30

Så vad har hänt under det senaste året?


Vintern var rekordkall, vilket föranledde installation av luftvärmepump i huset. Golven i bottenvåningen blev klara och sovrummets fondvägg kom upp. Vardagsrummet är omtapetserat. Halva innertaket i Leias rum är på plats och de nya köksskåpen och förvaringen vid matplatsen kom upp. Under året upptäckte jag även att trappan inte är rätt monterat och att väggen bakom inte är förstärkt. Jag har ingen el i sovrummet. Spännande. Jag lyckades få ordning på uterummet inför sommaren. Nu är det lika välbelamrat som någonsin tidigare. Grävt en ny damm och fällt träd.


Vi har tävlat i lydnad och i rallylydnad, klippt ner en utställningspäls och odlat ut den igen. Agilitykurs har vi avverkat, Vilda har parats och gått tom. Tarzan har blivit pappa igen. Yzmas MH, ögonlysning och kontroll av patellor genomfördes och i 2011 års sista skälvande dygn blev hon även HD-röntgad. Det resultatet väntar vi på nu.


Sommarens semester innebar besök från norr och med det kom en framtidstro. Minisemester i Skagen, utställningar och mys trots dåligt väder.


Själv har jag överlevt trasiga knän, bruten svanskota och århundradets förkylning. 10 kg i viktnedgång. Det bidrar till att kroppen nu har mindre belastning och jag ser fram emot ett händelserikt och spännande 2012.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards