Alla inlägg den 31 juli 2010

Av Annika - 31 juli 2010 21:11

Med en skål. Rosé och cider i ett högt glas, med massa is.


Listan har börjat betas av.

Gipset i sovrummet är uppe. Nu skall det spacklas. Sedan kan jag lägga golv.

Två maskiner med tvätt har jag fått undan idag.

En pudel badad och fönad.

Halva odlingslådan är klar. Imorgon skall jag bara sätta ihop sidorna och måla den.

Jag har även hunnit med att få undan mer skräp och omfördelat lite grejer: Bastuutrymmet kommer nu att få husera ALLT som har med badrummet och bastun att göra - utöver att isoleringen som blev över förvaras där. Det kommer till användning som ljuddämpare i innerväggarna. I förrådet har jag ställt alla verktyg. Nu skall jag bara hitta skruvarna till hyllorna någonstans så skulle jag kunna få ordning där oxå. Det går ju inte att jobba när allt är en enda röra!


Men nu skall jag inte göra mer idag. Imorgon är en ny dag, en ny månad.


//Annika

Av Annika - 31 juli 2010 17:20

Åh! Måste bara få visa! Jag har idag bokat upp domännämn för kenneln och då kunde jag ju beställa visitkort med kennelnamnet. De kommer att bli så sjukt snygga!


 


Lite franskt, lite antikt, lite italienskt, lite av historiens vingslag... Är som ett barn på julafton! Nu skall jag "bara" börja göra ny hemsida oxå. Fast det lär ta tid. Det är ju inte min starka sida att uppdatera hemsida. Men eftersom den kommer att rikta sig bara till kenneln så kanske den inte behöver uppdateras så sjukt ofta. Hemsidan jag har nu hade ju behövt uppdateras var och varannan vecka för att vara aktuell - med renovering, ungar som flyttar än hit än dit och byte av jobb och alla utställningar och... HU! Blir trött bara jag tänker på det! Nä, jag lägger nog ner den hemsidan och har kvar bloggen och kennelsidan bara. Det täcker ju våra förehavanden.


//Annika

Av Annika - 31 juli 2010 17:05

Klev upp vid åtta-snåret. Tog en lååång lugn frukost. Sedan tog energin vid.


Gick ner och började se över röran. Insåg att det inte är någon idé att göra ett smack förrän jag fått undan i hallen. Inklusive gipsskivorna som står där... De gipsskivorna är numera fastmonterade och väggarna i sovrummet är klara att spacklas! Det tog totalt 6 timmar för mig att få dem på plats - själv - inklusive alla passbitar. Men jösses vilket stort fint sovrum jag kommer att få! Trots att det är mindre än ursprungstanken eftersom trappan inte flyttades och eftersom jag lät avsätta drygt två kvm för förråd. Det kommer bli så sjukt fint när det är klart.


Får se om jag har ork att spackla idag eller om jag tar det en annan dag.


Jag har flyttat runt grejerna i sovrummet och börjar få lite översyn på vad det är för prylar. Erkänner motvilligt att skräphögen på utsidan har under dagen vuxit... Finns säkert mer att köra till tippen av det som står där - men jag vill inte vara för snabb på att slänga. Mitt i allt upptäcker man att det var något man verkligen hade behövt och får köpa nytt istället. Det har jag inte råd med.


Nu har jag så smått börjat fundera över stilen i sovrummet. Tidigare har jag varit inne på svart/vitt eftersom sovrummet skulle delas med en maskulin part. Men nu när det inte skall det så överväger jag att frossa loss i vitt, lingrått och kanske puderosa och lavendel. Lite lantlig sekelskiftesromantik. En sänghimmel? Massa kuddar. Plädar. Ett sminkbord. Kristallkrona i taket. Provance. Är ju helt såld i Jeanne D'Arc living.


//Annika


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards