Alla inlägg den 30 juli 2010

Av Annika - 30 juli 2010 18:15

Semester. Smaka på ordet. Vad det innebär. Det innebär inga måsten. Inte ens måste vila. För inte ens det måstet existerar. Semester är tid för att göra sådant man VILL ägna sig åt. Som i mitt fall nu handlar om hus och trädgård.


Listan kan göras lång och för att skapa mig en struktur eller åtminstone minimiera kaoset så följer här vad som skulle behöva göras under de kommande 3 veckorna. Jag har visserligen 4 veckors semester, men den sista veckan skall jag tillbringa på Gotland i goda vänners lag. Önskan är att hinna med så mycket som möjligt givetvis. Inte för att jag måste. Utan för att jag inte vill se det som behöver göras vara kvar att göra i höst. För då orkar jag inte göra det. Utan vill njuta av att det är gjort.


  • Odlingsbänk skall byggas. Den skall stå bredvid dammen på bärbuskarnas gamla plats.
  • Byggtimret som ramar in odlingsbänkarna mot husfasaden skall tas bort.
  • Jord därifrån skall bäras upp till ytan under fruktträden.
  • De sista gipsskivorna i hall och sovrum skall sättas upp.
  • Alla väggar skall spacklas.
  • Hyllor skall upp i förrådet och all skit skall in där.
  • Golv skall läggas. 
  • Eldosor skall på plats.
  • Spaljéer skall slipas och målas.
  • Passbitarna i trappan skall limmas och spacklas.
  • Vangstyckena skall målas.
  • Ädelsyrenen skall beskäras.
  • Skräpet på framsidan skall till tippen. (Igen?? Vad f-n kommer skiten ifrån?)
  • Plommonträdet skall beskäras efter skörd. Liksom körsbärsträdet. 
  • Bastuväggen skall byggas klart. Bastun i sig får vänta.
  • Toastolen skall sättas fast.
  • Duschväggarna skall upp.
  • Sista badrumsväggen skall fogas.
  • Hela gänget hundar skall badas och klippas MINST en gång. Jaja, undantaget Vilda då.

Det skall bli spännande att se om 3 veckor hur mycket jag orkat och haft lust att ta itu med. För trots allt, jag har semester!   


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards