Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Annika - 1 juli 2010 18:29

Idag har jag varit fastighetsägare i ett år. Året har varit väldigt händelserikt.


Sutterrängplanet är rivet invändigt. Det ventillerade golvet, isolering, reglar, golvskivor och väggskivor är på plats. Mellanvägg till Leias rum är uppe och laminatgolvet i hennes rum likaså.


Badrummet har fått gjutet golv, golvvärme, tätskikt, nya brunnar, klinker, kakel, golvet har fått fix liksom 3 av fyra väggar. De nya rören är på plats, bastuväggen murad, pudelbadet inrett, tvättmaskin, toa och kommod med handfat. Byrå för förvaring finns, badrumshyllan står på golvet och skall bara sättas upp, liksom duschdörrarna.


Trappan är på plats, slipad. Det är lack och målning kvar.


Trädgården har fått buskar flyttade, träd och buskar är beskurna. Hårt. Det är ordentligt gallrat så ljuset hittar in. Trots det finns det fortfarande massor att göra. Men arbetet har börjat visa ordentliga resultat. Plommonträdet bär i år så mkt frukt att jag kommer att få stötta åtminstone en av de stora grenarna. Det fullständigt vimlar av smultron. Vinbärsbuskarna ser ut att lova ordentlig skörd, trots att jag gick så hårt åt dem i höstas. Rabarber har jag frusit in i mängder. Pionen som knappt visade sina blad förra året har börjat blomma i överdåd. Rosorna har skjutit fart och jag ser massor av små knoppar.


Åh vad jag ÄLSKAR att ha en trädgård!!


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards