Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Annika - 23 juli 2010 18:51

Lelle är i Köping över helge och skall springa i Gertys koppel. Han har till och med Gimli med sig.

Leia är i Finland i nästan två veckor - de åkte idag.

Så det är bara jag och de små hemma hela helgen. UNDERBART!!!


Så vad skall jag ge mig i kast med...?

Bygga en odlingsbänk och börja bära upp jord ur rabatterna mot husfasaden...

Köra till tippen med den där högen som på något mystiskt vis återskapat delar av sig på framsidan...

Sätta gips för en av hallväggarna så att jag kan flytta dit garderober...

Bada valpen och klippa pudlar...

Börja bestryka väggarna i Leias rum...


Nåja, vi får helt enkelt se vad jag har lust med imorgon. Nu skall jag ner och köpa mig en flaska vin, sätta mig på altanen och dricka vin och äta ost och lyssna på min ljudbok. Fyrvaktaren av Camilla Läckberg.


//Annika

Av Annika - 23 juli 2010 18:15

Lelle har nu haft semester i två veckor och som bekant är trappan på plats. Den senaste veckan har han varje dag dragit ett lager lack över trappstegen dessutom så nu kan man gå i den obehindrat. Fortfarande är det passbitar som skall på plats, vangstyckena skall spacklas och målas. Men den fungerar som den skall.


De senaste dagarna har han ägnat åt att få upp reglar för sovrumsväggen och ett litet förråd som vi avsatt lite drygt 2 kvm för. Någonstans måste man ju göra av julpynt och annat tjaffs.


 

Så här ser det ut när man kommer innanför dörren. Här ser man vangstycket på trappan - det skall målas vitt. Den gamla spaljén har vi tagit bort, liksom sättstegen.


Lite svårt för en utomstående att få grepp om det kanske... Här skymtar man lite av den öppnare konstruktionen i trappan


Bättre såhär? Det vita är alltså det som skall bli väggar mot hallen. Rakt fram skymtar man nu in i sovrummet. Det grå till höger är väggen mot sovrummet inne i förrådet.


Det känns som att hallen är GIGANTISK. Och det är den - trots att den är en aning mindre i golvyta än innan, så upplevs den större. Trappan gör jättemycket, att öppna upp den var ett mycket lyckat beslut.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards