Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Annika - 10 juni 2010 22:14

Det jag känner av mest nu efter omständigheterna som ändå gör att jag är sjukskriven är att huvudet inte tycks fungera... Allt tar så vansinnigt mycket längre tid. Inte utförandet i sig, utan att jag inte klarar av att koncentrera mig.


Ett exempel: Jag skall gå och fylla på dricka. Jag går från köksbordet till kylsskåpet och noterar att valpen kissat på köksgolvet. Ställer ifrån mig glaset på bänken. Går och hämtar moppen och torkar upp, sätter tillbaka moppen. Ser klickern på hyllan, tar den och går och hämtar hundgodis. Går ut i trädgården med Yzma för att köra lite klicker. Medan jag tränar ser jag en bajs på gräsmattan. Går in och hämtar en bajspåse, plockar upp. På väg till soptunnan får jag syn på spaden som står i rabatten. Släpper bajspåsen vid stentrappan och skall ställa undan spaden. Ser att jag inte flyttat daggkåpan jag skulle flyttat igår. Flyttar daggkåpan. Kommer på att rabarbern oxå skall flyttas på. Gräver upp en ny grop och flyttar en rabarber. Kommer på att jag är törstig. Sätter ner spaden och går in och skall hämta dricka. Glaset står på köksbänken.


Jag får ingenting färdig. Jag klarar inte av att hålla kvar en tanke, en händelsekedja i huvudet. Minsta distraktion gör att den bryts. Det gör att när jag väl fått hämtat min dricka så är jag så slut att jag inte har någon energi kvar till något.


Nåväl. Daggkåpan är flyttad. Rabarbern likaså. Även om det tagit flera dagar. Sommarskorna är svarta av jorden. För jag skulle bara... inte tänkte jag på att ta på mig gummistövlarna.


//Annika

Av Annika - 10 juni 2010 13:23

Susa - dotter till Tarzan och Monya - söker nytt hem. Leone har sparat på Susa för att hon eventuellt skulle gå i vidare avel, men tyvärr visar det sig att en av Susas incisiver inte dyker upp och att ena canintanden är sned, så bettet blir inte fullt så bra som det skulle behöva. Avsaknaden av incesiv ligger bakom Susas mammas linjer, så det är ingen jätteöverraskning. Susas båda bröder har jättefina bett, men Susa tycks då bära vidare anlaget för saknad incisiv.


Susa är 7 månader nu och utställd på valputställning med jättefin kritik, det är en rejäl tös med ordentlig kropp och massor med fart och fläkt. Hon skulle kunna lämpa sig fint som agilityhund, likväl som hon har fått en jättefin spårnäsa. Det märktes av i Värmland på valpträffen för några veckor sedan. Hon är mer samlad än sin mamma och har lättare att koncentrera sig så även den som är intresserad av lydnad skulle kunna gå långt med den här fröken. Det är en tjej med ordentlig arbetsvilja, det bör man vara medveten om. Samtidigt som hon har en fin avknapp.


I helgen kommer Leone ner och hälsar på med Susa och Monya, så om det finns någon hugad spekulant i närheten finns möjlighet att få träffa henne ihop med mor och far.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards