Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Annika - 8 juni 2010 17:30

Idag har jag ägnat några timmar i växthuset och strosande i trädgården.


Aklejorna har jag petat ner i jorden vid entrén. Där rensade jag även så att jag fick ner några stockrosplantor. Skall bli intressant att se om de tar sig alls. Har sått dem ifrån frö allihop och majoriteten tog ju vinden i våras, men några stackare klarade sig. Vita aklejor med svart mitt och svarta stockrosor. Skulle ju bli himla fint om det lyckades.


Förra helgen - mors dag - så sådde jag spaghettipumpa. Dessa har nu kommit upp så att det har fått se sig omskolande till egna krukor. Inga jättekrukor så jag får förmodligen skola om dem igen om en vecka eller så, men det är en start i alla fall. De skall få husera i växthuset och förhoppningsvis får vi njuta av köttfärsfylld gratinerad spaghettipumpa till hösten sedan.   I växthuset hade jag sällskap av en orm. Eller en kopparorm - vilket då egentligen är en ödla. En hane var det. O ett gäng grodor. Tänk att ett glashus kan skänka så mycket frid åt en.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards