Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Annika - 14 juni 2010 11:47

Vaknade kvart över nio. Låg och funderade på vad det var jag skulle göra idag. Leia skulle komma hem och jag hade lovat hämta henne. Vi skulle till Hornbach och titta på dammduk, så var det ja. Men det var något annat... BILEN! Bilen skulle in på service! Det är väl måndag idag?? Kl 08! Damn! Kastade mig på telefonen, killen på verkstaden flinade o sa att kom du vid tio, vi äter frukost just nu. Klädde på mig och lyfte in Yzma i bilen. Hon skulle få lite miljöträning på vägen hem. Letade efter plånboken i säkert 20 minuter. Iväg.


Lämnade av bilen. Pojkarna flinade åt min frisyr. Jag hade kudden kvar i håret och blinkade förmodligen något yrvaket. Yzma var lika glad för det. Vi gick vägen om HUveröds och köpte bajspåsar och en klicker... dessa hade jag givetvis glömt. Vi gick vägen om apoteket och köpte mer Frontline. Plockade två fästingar på Tarzan igår. Sedan åkte vi buss och tog en promenad genom Hultaskogen. Den lilla häxan skötte sig exemplariskt! Hon är så lyhörd och går så fint och söker kontakt och har verkligen snappat det här med att klick ger godis!   Det kommer att bli så roligt att få träna med henne!


Kommer hem och släpper ut resten av flocken. Efter en stund börjar jag undra var TinTin är. Går ut i trädgården. Har glömt grinden öppen. *suck* Hör plötsligt hur en hund drar igång som f-n längre ner på vägen. Ropar och visslar och där kommer en katt i 200 knyck!! Med en silverpil efter sig... "TINTIN! BRYYYYT!!!!" O jävlar i mig... hunden bryter!!!! "TinTin. KOM!"  Och kommer!!! Jag tror jag blev så stum så jag glömde nog att berömma honom med mer än ett bra... Inkallningen sitter ju i alla fall.   


Nu är jag så slut så jag tror jag går o lägger mig en stund.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards