Direktlänk till inlägg 25 april 2011

I brist på annat att göra...

Av Annika - 25 april 2011 14:02

Jag är genomförkyld. Orken finns inte att sätta spaden i jorden. Men lusten att göra NÅGOT finns i alla fall. Så vad gör man när man inte orkar ge sig på något fysiskt ansträngande... Jo! Man klipper en hund! Inte vilken hund som helst, utan den man skall spara ut päls på! *dah*


Fick förmodligen en idiot-idé och som alla idiot-idéer jag får så skall de genomföras. För om inte annat så lär man sig något på dem.


Jag resonerade som så här:

Hon saknar MINST 5 cm päls i nacken.

Just nu tovar knäna som f-n.

Det blir mindre päls att bada, föna, karda.

Jag suger på att få till formen på bakbenen och rumpan.


Så då plockar man fram rakmaskinen och kollar om ungen kanske kan stå i en continental som vuxen...


Före:

I vad man skulle kunna kalla för en T-60 variant efter mötet med saxen i mitten på mars. Behöll huvudhåret för att kunna spara ut till en second puppy på nytt.


Efter:

Efter ett första försök till en continental-grund. Men geee vad svårt det är att få kort på en hund när man skall göra det på egen hand!


Efter en timme i solen så var jag tvungen att ge upp. Världen började snurra igen och jag var helt slut. Så det finns massor kvar att göra och rätta till. Men på det hela taget så kan jag ju tycka att det inte ser SÅ pjåkigt ut. Vi pratar om en 14 månader gammal tik"valp" som inte löpt första gången än. Det finns hopp för den här lilla. Ett löp och en sommar i sjön så kommer de där bakbenen att bli riktigt bra tror jag.


Benbollarna bak måste få en bättre fom och jag har varit feg i rakandet. Likaså när det kommer till höftbollarna. Men hellre lämnar jag kvar för mycket i det här skedet. Bröstet går att lyfta massor. Hon ser ut som att hon skall tippa framlänges... Men det finns ju tid till det. Det är som sagt en del kvar innan nacken är i kapp...


Så vad säger ni? Siktet inställt på MyDog 2012? För inte sjutton går det nu att ställa henne i Ljungskile i augusti.


Nu skall jag hälla i mig en balja té, ta med mig en arsenal med pappersnäsdukar och krypa ner i min säng. Men det tar emot när vädret är så fantastiskt. Det är inte rättvist att man skall behöva ligga sjuk när det är så fint ute!


//Annika

 
 
Hanna

Hanna

28 april 2011 21:03

pompom sitter där de ska, möjligt bort med en halv cm i framkant. Däremot så ska midjelinjen bakåt. Tänk typ ett tasskär i linjen emellan boll och manboll. Tyngdpunkten har du nu framför frambenen, den ska vara bakom frambenen. Om hon inte har fula tassar så skulle jag klippa fram tassarna mer och lyfta upp frambensbollens övre linje lite till för att få lite mer balans. Personligen är jag allergisk mot att man döljer tassarna utan klipp fram dem, det ger hunden ett lyft istället =)

Ska bli roligt att se henne i ringarna framöver. =)

http://www.pudeltok.se

Annika

28 april 2011 21:19

Jepp! Pompomerna har jag putsat till och jackan vet jag blev för kort, så den skall få växa ut. Tassarna hennes är jättefina så dem skall jag absolut klippa fram, tack för tipset! Jag har även tagit bort en del i fronten, just i o m att hon blev så framtung. Men nu bild blir det först när nacken börjat ta sig lite... :-D

 
Marina

Marina

1 maj 2011 08:42

Hej

Sådan fin och trevlig hund du har och visar upp och så fin hon blev. Jag är en ny besökare och vill så gärna återkomma hit igen om jag hittar tillbaks till din hemsida, blogg. Min gästbok är öppen och fungerar att skriva i. Du är välkommen. Vi har en del gemensamt. Hunderi.

Går själv på hundkurser nu med hunden Bella.
Söker din kontakt via min egen gästbok som du kan skriva i.

Önskar dig en trevlig Första Maj.
Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards