Direktlänk till inlägg 17 april 2011

På väg hem igen.

Av Annika - 17 april 2011 16:28

Då sitter jag på tåget tillbaka till Bästkusten. Känns som att helgen har varit lång.


I torsdags morse ringde klockan 04.15 och jag klev upp, tog mina saker och begav mig mot Stockholm med X2000. Med mig hade jag TinTin.Jag kan inte låta bli att fascineras över den menatal stabiliteten på mina hundar. Jag parkerade TinTin på högen med bagage och det tog inte lång stund innan han la sig till ro och somnade. Trots att dörren till Bistron gick i ett och han låg precis intill både den och toalettdörren. Väl framme möttes vi av Leone och jag lämnade över Tin till henne. Tyvärr var hundar inte tillåtna på hotellet jag skulle bo på, så han fick vara hos Leone medan jag var på konferens torsdag och fredag.Torsdagkvällen blev mer än sen... Tror jag fick 4 timmars sömn efter att ha varit vaken i drygt 22 timmar.


Fredag styrde jag kosan mot Leone. Det blev en sen kväll med många människor som passerade. Jag fick nöjet att känna och klämma på den bruna pojken Aston ur Monyas kull med Pompe, som skulle få ett eget hem dagen till ära. Matte och husse var där för att hämta honom när jag kom. Monica och Rebecka kom och mötta mig vid pendeln. Tack för lotsningen. Hade ju nästan glömt att Leone hade bytt lägenhet. Sedan kom Hanna med Jarvis för bad och klipp. Han skulle med oss till Västerås. Vi kom i säng efter midnatt och halv 6 ringde klockan.


Iväg till Västerås. Vi körde fel väg och blev således rejält försenade. Kvart i 9 (bedömningen började 9) sladdade vi in på parkeringen. Ut med grejerna, igenom veterinärbesiktning, bort till ringen, smällde upp alla grejer, Leone kastade sig in med Jarvis för inmätning och ut igen. Karda igenom. Putsa lite o så var det dags. TinTin hade jag kardat igenom i bilen, så honom fick jag putsa snabbt medan Jarvis var i ringen. Sedan var det vår tur. Under tiden kardades och putsades Mimmi. O så var det dags för tikarna. Domaren var enormt effektiv och det gick undan, milt sagt. Resultatet av dagen var ett Excellent för Jarvis, ett Very Good för TinTin och Mimmi.


I TinTins fall tyckte domaren att han var lågställd (??!) och utan färg (grått är väl rätt färglöst?). Fina rörelser och vackert huvud.


Vi träffade Tarzans dotter Messi och TinTins dotter Fanny. Fanny hade stoppat i sig en råtta dagen innan så hon mådde inte så jättebra. Krummade med ryggen o var inte sitt glada vanliga jag. Så domaren tyckte hennes kors sluttade lite för myckt och att hon behövde bli lite mer social... Dessutom var hon lös i armbågaran och ojämn i färgen. Men hallå... vi pratar om en grå junior... Så tyvärr blev det bara Very Good för henne oxå. Men hon har verkligen framtiden för sig den. Mätt till 38 cm blev hon.


Messi vet jag inte vad det var för "fel" på. Dock vet jag att hon blev mätt till 36 cm.


Väl hemma hos Leone igen så däckade jag i ett par timmar. Tydligen har Monica varit o hämtat Mimmi, men det missade jag. Förlåt vännen. En fika orkade vi med hos Sussi på kvällen.


Idag har jag försökt sova ut. Tin likaså. Vid halv tio masade vi oss upp och gick ut en promenad. Frukost o så en promenad med hela gänget. Därefter åkte jag och Leone in till stan, tog en promenad i gamla stan och så hittade jag den där butiken som jag bett Dennis leta efter flera gånger. Amandas heter den. De har så vackra vietnamesiska lyktor! Jag älskar dem och jar önskat mig en sådan i flera år. Jag har bara beslutsångest över var jag skulle hänga den... Kanske skulle man sälja solrosen och köpa en stor cremevit vietnamesisk lykta och hänga över vardagsrumsbordet istället.


//Annika

 
 
Sussi

Sussi

17 april 2011 17:53

Kul att se dig, även om jag inte mådde helt bra i går kväll :-S. Aston e en Monya-son btw.. Skickar Messis kritik på mailen så får du se vad han skrev, 36 cm tror jag inte riktigt på, skulle nog säga 37 - 38, men men.

Kramis

http://www.forsfararens.com

Annika

17 april 2011 17:59

Klart det är en Monya-son! Jag skyller på överbelastning i vanlig ordning och rättar. Ja, jag tar gärna emot kopia på kritiken! Men nog sa du 36?

 
Sussi

Sussi

17 april 2011 21:09

Han sa 36 men jag tror inte på´t!

http://www.forsfararens.com

Annika

18 april 2011 07:33

Ah, men då är jag i alla fall inte helt väck. Och DET känns ju betryggande! :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards