Alla inlägg den 25 september 2010

Av Annika - 25 september 2010 19:59

Idag har jag hämtat golvgips och börjat lägga nytt underlag för klinkergolvet. Hade egentligen tänkt köpa ekonomigips (1200 mm bredd) som underlag - men jag hade glömt att det var inte den bredden som gick in i bilen, utan den smalare. Alternativet var att åka o hämta takräcket, när det slog mig att det är sjukt mycket enklare för mig att arbeta med smala golvgipsskivor (600 mm bredd). Visst, det blev dubbelt så dyrt, men vad är 500 kr när vi pratar om ett helt golv som förhoppningsvis skall ligga de kommande 20 åren? Utslaget handlar det om 2 kr i månaden... Bättre resultat, bättre passform, enklare att arbeta med och jag behövde inte hämta takräcket.


 

Så idag har jag (förutom att tömma stora delar av vardagsrummet på diverse möbler och kartonger, kört en vända till tippen och varit på synundersökning X2 och beställt glasögon till både mig och dottern) lagt en fjärdedel av golvgipset. Imorgon skall jag åka och hämta klinker, fix och fog. Även om jag inte hinner mer än att kanske påbörja arbetet med plattorna imorgon eftermiddag - har en förhoppning om att lägga resten av gipset under förmiddagen - så villjag ha det hemma så jag kan pyssla med det under veckan. Lite varje kväl borde medföra att golvet är klart att fogas nästa helg.    I den bästa av världar...


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards