Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Annika - 21 juni 2009 10:43

Lägenheten vi bor i idag är ju ganska modern i sin utformning, materialval och lösningar. Lelle har en önskan om att jag den här gången, till huset, skall välja lite mer lantlig stil på saker och ting. Han har helt rätt i att det förmodligen passar lite bättre in när man bor granne med en fårhage.  För mig är det en helt ny inredningsstil. Samtidigt skall jag få den att fungera ihop med vår något mer österlänska livsfilosofi och vår förtjusning över japansk stil. Men det skall nog gå. Får väl bli japan-lantligt. :-D


Till badrummet har vi kommit fram till att vi skall välja samma handfat vi har idag. Hafa Misaki Cone. Den går att att hitta för 1000-lappen på bland annat ByggHemma.se. Sedan TROR jag att jag hittat något lämpligt att ställa den på. Kommoder till badrum är ju nämligen något annat som är sjukt dyrt! I lägenheten murade jag upp en stomme i lättbetongblock, vilka kläddes med golvklinker och fick skivor i ek, som handfatet ställdes på. Nu har jag hittat ett oriental-inspirerat skåp på Ellos som skulle kunna fungera alldeles utmärkt. Det behöver dock få en skiva av oljad ek att ställa handfatet på, för att inte ge sig direkt av att det skvätts bredvid när man borstar tänder, tvättar händer och så vidare. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards