Alla inlägg den 9 september 2012

Av Annika - 9 september 2012 16:11

Som bekant så rasade pälsen av Yzma när valparna hade flyttat och det resulterade i de katastrolfala utställningsresultaten ifrån norrland. Jag är glad att den svenska domaren visade sympati för situationen och gav några tröstande ord. Samma domare tyckte det var jätteroligt att se spralliga pudlar i ringen (läs Pumba-studs) och inte som den andra som inte skrädde orden över hur dålig Yzmas strama (läs obefintliga) T60-nacke var. I dennes värld hängde allt på pälsen, uttryckligen. Nåväl, det var en bitter läxa, men jag har lärt mig den väl.


Under den första utställningen sprang jag på en uppfödare ifrån Stockholm och hon tipsade mig om att prova Viacutan. Så nu är det inhandlat och jag började ge Yzma det för två dagar sedan. Det skall bli intressant att se om det bidrar till pälsväxten. Har sedan hon började tappa päls gett henne Standardts Päls som tillskott, men vågar inte svara på om det hjälpt hittills. Tja, det kunde förstås ha blivit värre - hon kanske hade fortsatt att tappa om hon inte fått det, vem vet?


Någon annan som har erfarenheter av Viacutan?


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards