Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Annika - 2 juli 2012 13:37

Nu ligger registreringsansökan på lådan. Från och med idag får kennelnamnet Sine Cera användas! Hemsidan kommer igång så fort jag orkar. Troligen hinner jag väl gå på semester innan tid finnes för den.


Valpnamnen blir:

Sine Cera Balmoral Bonnet - Gosse Grön som har flyttat till familjen Edlund i Stockholm

Sine Cera Stetson Shiner - Bailey, flyttar till Kerstin, Henrik och Johan i Varberg

Sine Cera Pretty Pillbox - Peppar, blir kvar hemma tills vidare

Sine Cera Humble Hennin - Nala, blir kvar med Peppar, än så länge

Sine Cera Charleston Cloche - Puma, har flyttat till Kertin och Marianne inne i stan

Sine Cera Fancy Fascinator - Lucy, flyttar till familjen Bergqvist i Askim.


//Annika

Av Annika - 2 juli 2012 12:08

Idag har vi varit hos vår veterinär Jan Arosenius på Vettris i Kungsbacka. Vi ville ha ett utlåtande ifrån någon som är duktig på hjärtan och han har fått lyssna på både Lucy och Peppar. Han lyssnade länge och väl och skakade sedan på huvudet. "Jag hör inget konstigt alls, det låter som två friska pigga små hjärtan så jag kan inte svara på vad den andra veterinären eventuellt har hört". Lycka och jubel! Nu har vi två ombesiktigade flickor med U.A i protokollet och Lucy är därmed färdig att flytta hemifrån!   Jag vet att det finns en familj i Askim som suttit som på nålar och väntat på det beskedet idag.


Även Bailey är friskförklarad. Han och Pumba sprang ihop ganska illa för 3 veckor sedan och vid röntgen av hans bakben idag konstaterades att han inte har några men alls efter det. Så även han är klar att flytta till sin nya familj i Varberg.


Rik blir man inte på det här i alla fall. Uppskattar att jag de senaste veckorna lagt ungefär 6000 kr i veterinärbesök för att få alla papper rätt innan hjärtegrynen flyttar, så att både jag och deras blivande familjer känner sig trygga. Men det är det värt. För vi har hittat världens bästa familjer till våra små!   


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards