Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Annika - 6 augusti 2011 20:25

Jag har verkligen jättesvårt för att göra något inomhus när det är fint väder ute. Förmiddagen var mulen och regnet hotade så jag slängde unghunden i badet. Men vid två sprack det upp och senare infann sig de berömda myrorna och jag nappade med mig motorsågen och gav mig på nästa projekt. NEJ. Röjningen efter ädelsyrenen är inte klart. Det finns massor stammar kvar, men jag kände att jag störde mig så förbannat på den där björken så den fick se sig som nästa offer. Dessutom kan jag göra småjobbet ihop med Leia under veckan (utöver att jag faktiskt var tvungen att jobba bort den påse med ostbågar jag och Leia delade igår...)


Den förhatliga björken.


Den här björken (mitt i bilden) skall alltså fällas. Om mina beräkningar går som den skall och jag gör rätt så kommer den att falla på den knappt meter breda stengången rakt fram i bild. Utan att krossa odlingslådor till höger och utan att förstöra dammkanten till vänster... Tror ni jag lyckas...? Jag kanske skall berätta att jag endast kan detta i teorin. Har aldrig provat det i praktiken. Men vad f-n. Hur svårt kan det vara?


Here we go...


         

Bilderna ovan får du i större fomat om du klickar på dem. Notera att de inte är tagna ur samma vinkel som den första.


Behöver jag förtydliga att den hamnade PRECIS där den skulle. Jag är rätt awesome som Leia skulle säga!   


Här föll björken...


Kom inte förbi att ta ett foto på när hela björken låg på gången. Var tvungen att kvista och kapa den till största delen för att kunna komma ut. Men här ligger toppen på den plats den fallit. Ser ni att det nu skymtar fram en liten stuga därbakom...


Det lönar sig att kunna vissa saker ordentligt, om så bara i teorin...  


//Annika 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards