Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Annika - 5 augusti 2011 14:17

Här kommer fler bilder på vad som blommar just nu...

Solros som precis slagit ut.


De här mörkröda solrosorna är verkligen fanstastiskt fina. Nu undrar jag bara var jag skall hitta en ordentlig plats för dem nästa år. I år satte jag två i en kruka på altanen på försök. Fröna skall jag ta hand om och sätta nästa år. Frågan är bara var...


Blommning i överdåd


Den här - som jag nu glömt namnet på - är något jag nästan hade gett upp hoppet om. Den blommade glest förra sommaren och större delen av året är det en naken krokig stam, som ser rätt död ut. Jag vågade inte beskära den så hårt utan tog bara lite av den tidigt i våras. Det skall jag nog ändra på nästa vår... Den verkar ha fått en ordentlig kick.


Fler näckrosor


Näckrosorna har kommit igång på allvar. De blommar inte många dagar åt gången och nu ser jag bara två knoppar kvar så snart har den oxå blommat över. Skall se till att övervintra den i tunnan med guldfiskarna över vintern. Den har ju en fantastisk färg.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards