Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Annika - 4 juli 2011 14:38

Helgens utställning i Borås avlöpte väl. Skall försöka få till bilder senare.


Lördag var vi väl sent ute så det hanns inte med så många tag med saxen innan det var dags för bedömning. Pumba blev BH2 och Lilo fick excellent med ck, dock utan placering i bästa tikklass.


Leone och Evas Rufus fick oxå excellent, men blev utan ck. Mimmi fick ingenting mer än kritiken med sig ut. Domaren diskade henne på grund av svansen. Jarvis fick excellent och Svante likaså.


Söndagen hade vi lite bättre tid på oss och hann förbereda hundarna bättre. Pumba blev BH3 och för Lilo gick det precis som dagen innan. Mimmi fick Very Good. Jarvis och Svante fick excellent, liksom junioren Rufus med skillnaden att Rufus även fick ck. Han blev dock oplacerad i hanhundsklassen.


Den stora glädjen utbröt dock när vi bevittnade italienarnas bedömning i ring 23. Alva fick excellent och ck och vann sin klass. När det var dags för Bästa Tik så klev det in två hundar i ringen. Det var allt som var kvar efter domarens granskning. Den ena var Alva. Den andra var en championtik.....!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag konstaterade direkt till Rebecka att... "men Alva har ju certet..." Rebecka ville inte lyssna på mig. Gissa om jublet bröt ut när Alva blev Bästa tik med cert!!!


För att fira åkte vi hem till mig och ställde till med grillfest!


Behöver jag säga att jag är rätt slut idag?


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards