Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Annika - 17 februari 2011 13:29

För att jag fotar Vilda när hon ligger på rygg.    "Då syns det ju inte!"  


Så för att blidka den vackra Rebecka - här kommer en blid på den vilda ståendes på vardagsrumsbordet. Hon var inte imponerad. Syns det? Kurar ihop lite extra, vrider armbågarna utåt så det ser ut som att hon inte har något bröst alls... Tittar på mig som om...ja, som om något hade lossnat ur huvudet på mig. 


 

Stående på vardagsrumsbordet... undrar just vad hon tänker här...

Och ja visst har hon rätt den sköna. Rebecka alltså. Här syns det ju faktiskt...    Hur fet hon än blir så har hon ju i vanliga fall en välvning inåt vid magen. Den finns ju inte längre. Det är ju snarare tvärt om. Det är liksom inte ens rakt utan det buktar ju faktiskt ut...


//Annika

Av Annika - 17 februari 2011 10:59

Idag var jag ute en halvtimme på morgonen på ett snabbt ärende. Jag hade lämnat matskålarna på bänken i köket - 4 stycken. När jag kom hem stod det bara en kvar... TinTin var i hundrummet. Vilda, Tarz och Yzma i köket/vardagsrummet. Jag drar slutsatsen - TinTin har inte fått frukost. Medan de övriga har fått. I olika mängd. Hivar ut en näve torrfoder över golvet. Det slukas med stor frenesi. Även av vinthunden. Börjar tvivla. Undra om hon verkligen är dräktig.... Visst, där är en bula på magen, men tjena. Inte så mkt som jag trodde skulle visa sig när hon har gått halva tiden. Vilket hon nästan har gjort. 30e dygnet sedan första parningen idag.


30e dygnet


Eller så är det bara en liten bäbis därinne...


//Annika

Av Annika - 17 februari 2011 10:19

Beställ tömning direkt.


I fredags började tanken att larma. Förr har det ju varit så att när man tömt den då så har den innehållit drygt 4 kubik.


Idag när sugbilen kom så har kopplingen frusit. Det innebär alltså att vintertid finns inte mycket mån att vänta. Vet inte om det beror på att larmet inte fungerar som det skall längre, att jag har mer is i magen eller om det är så att kylan bidrar till att densiteten förändras. Is expanderar ju. I vilket fall: den här vintern har vi lärt oss att det skall beställas tömning av tanken så fort den larmar.


Tack och lov att mitt möte på morgonen blev flyttat till senare i eftermiddag och att jag var kvar hemma när Ragn-Sells kom. Med förenade krafter - bunsenbrännare, varmluftspistol och spett - så fick vi bort isproppen och tanken kunde tömmas.    En stor eloge till killarna på Ragn-Sells som är så tålmodiga och förstående!


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards