Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Annika - 28 mars 2010 19:48

Jag har ju länge suktat efter ett par fina gummistövlar, önskade mig det till och med i julklapp. Det och en morgonrock. Jag fick två morgonrockar...    Nåväl, den ena morgonrocken är returnerad sedan länge - till Vildas stora sorg, då hon blev tokförälskad i den. Nu äntligen fick jag tummen ur att jaga rätt på ett par gummistövlar åt mig för den pengen... Tack älskling för min fina julklapp!  


 

Viking Retro Folklore - fler färgställningar finns på Viking Footwear's hemsida


Helgens ansande av buskar har nämligen gjort gummistövelshopandet aktuellt. Jag har stått i sneakers i rabatterna och beskurit den gigantiska kornellen, putsat på vingbenved och skurit ner två gamla buskrosor av något slag. Ja, jag kanske är väl tidigt ute med beskärningen, men jag var tvungen. De hade förvildats helt. Ev skall jag dessutom flytta på dem  - om de överlever min något omilda behandling - och då kan de inte vara 150 cm höga och breda.


Vi har även diskuterat min idé om murade odlingbänkar och grusad yta under fruktträden och den föll i god jord så att säga. Har mer eller mindre belutat mig för att uppföra dem i lecablock, som sedan skall putsat. Ev kan en av dem bli lite mindre och göras av torvblock för att få variation i ytorna. Ytan skall avgränsas mot skogen med hjälp av spaljé av armeringsmatta, ca 160 cm hög.


Hoppas vi får en varm och fin påskhelg.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards