Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Annika - 15 mars 2010 15:19

...är rubriken på det brev jag hittade ifrån SKK i brevlådan i fredags. De skriver att namnet skall publiceras i Hundsport nr 4 och att protesttiden utgår 2010-05-01.


Det blev tyvärr inte vårt förstahandsval. Men andrahandsvalet duger ju - annars hade vi väl inte skickat in det.


Hur vanligt är det tro att man inkommer med en protest mot ett kennelnamn? Kan vem som helst protestera och hur bedömer man protesterna? Vad är det man protesterar mot?


Nåväl. Om ingen nu har något emot det, så heter "vi" Iron Fairies från och med den 1:a maj.


//Annika

Av Annika - 15 mars 2010 13:50

Efter att ägnat en hel del av de senaste helgerna åt "hunderiet" så börjar man bli riktigt sugen på att ta itu med renoveringen igen. Till helgen skall det röjas i källaren så att vi får strukturerat om inför den stundande trapprivningen. Själv kikar jag på tapeter igen... Sussi hade nämligen en läcker tapet som hade hittat upp på väggarna i deras lilla toalett. Den påminde om Cole & Son's björkar - som Leia har velat ha i sitt rum, men var mjukare i sin utformning. När jag satt och kikade efter den så hittade jag en annan rätt fin, som kanske skulle kunna göra sig i vårt sovrum... Den är ur samma kollektion som den med björkarna. Jag gillar ju påfåglar. Har ju en favorit hos Boråstapeter, ifrån kollektion Emma oxå. Den har oxå påfåglar. Men då faller ju tanken om att ha svart-vitt i sovrummet.


Skall väl tillägga att de i så fall skall användas som fondväggar så ingen tror att jag ämnar tapetsera hela rummet i samma.


Hallen skall i alla fall målas enfärgad och så har jag en tanke om att tillföra en dekor på frihand eller med hjälp av en schablon - beror på om jag hittar det jag vill ha. Då får man en neutral bas som går att variera efter humör och som är lätt att åtgärda skador på. Kostnadseffektivt är ett ord jag gillar att använda.


//Annika

Av Annika - 15 mars 2010 08:32

Helgen har återigen gått i hundarnas tecken... Börjar undra om vi verkligen har alla hästar hemma. Sitter på tåget hem, då SJ har ställt in en hel hög med avgångar - varav den jag skulle åkt hem med igår. Istället fick man pallra sig upp kl 05 i morse och släpa sig ombord på tåget. Köpte med mig en smoothie, en dricka och en baguette med smögenröra. 91 kr. Baguetten var så torr så det gick att kväva folk med den. Den är inte uppäten och jag börjar bli grymt hungrig nu. Trött som en gnu dessutom


Lelle är i Stockholm och utbildar någon styrka i någonting... bra koll man har va...? IMF - insats mot folkmassa - det har jag i alla fall lärt mig.


I helgen kom han inte hem, utan jag åkte alltså upp istället. Orsak nr1 är att han hade blivit ombedd att hålla lydnadskurs för ett gäng pudlar- och Quta.  Orsak nr2 var att jag blev uppbjuden för att komma och titta på Tarzanvalparna hos Sussi på Forsfararens och valparnas blivande mattar. Leone var snabb och såg till att skramla ihop Jari och Silver med respektive matte/husse, så att vi hade möjlighet att träffa även dem och att även de fick träffa pappa Tarzan. Måste säga att det är fantastiskt att man som hanhundsägare ges möjligheten att se avkommorna! Det är ju enda sättet för en att utvärdera vad som blivit av de kombinationer man gett sitt medgivande till. Tack Sussi och Leone för allt den här helgen! Det är fantastiskt med vänner som er!!   


Sedan slumpade det sig så att en liten Wilma börat löpa i Borlänge, så vi sammanstrålade i Stockholm, så att TinTin fick komma till. Så om tio veckor hoppas vi att det även trillar ut små TinTin-bäbisar hos Ann och Janne.


Skall passa på att sända min ex-make och min älskade mamma en bamsekram för att ni hjälpte till med att passa Vilda i helgen.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards