Alla inlägg den 26 juli 2015

Av Annika - 26 juli 2015 18:21

Här hemma gnuggas det nu idéer för fullt och idag har vi varit på Stoff och Stil och kikat på nytt tyg till dynorna. Vi vill ha något brutet gråbeige som kan stå emot lite smuts. Funderade på om inte dralon vore ett bra alternativ. Det finns ju i ganska många färger dessutom. Går att torka av och står emot både väta och smuts.

 

Men jag funderar på hur skönt det är att sitta på egentligen...? Sedan hittade vi ett möbeltyg som var väldigt snyggt.

 

Grått som drar lite åt plommon. Kostade 89:-/metern på Stoff och Stil. Vi får fortsätta klura på vad vi skall klä om dynorna med.


Besöket på Bauhaus resulterade i att vi kom hem med ett paket kakel. Det skall bli stänkskydd ovanför spisen och handfatet i badrummet. 299:-/kvm. Det var helt överkomligt.

 

 Väl hemma började vi rensa ut sådant som skall flytta in i husvagnen. Min sambo har en förkärlek till melaminsaker... de har inhandlats med just husvagn i åtanke. Vinglas, vanliga glas, champagneglas, tallrikar, assietter, skålas, slevar, bestick... 3 papperskassar med brödkorg, vinöppnare, skärbräda, espressobryggare, mjölkskummare, vattenkittel och en massa andra bra och ha saker fyller nu påsarna som snart skall få flytta ut i vagnen. Först skall det dock målas. O innan dess spacklas och slipas och målartvättas.


Imorgon börjar jag jobba efter två veckors ledighet - men jag tror mig veta vad jag skall göra nästa helg. :-)


//Annika


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards