Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Annika - 4 juni 2012 20:38

När det kommer besök har det hänt att gästerna haft med sig en present. Här är det Kerstin och Mariannes boll som får sig en omgång.   



//Annika 

Av Annika - 4 juni 2012 20:27

Idag har puppisarna fått en ny leksak. En skateboard.   Det är en del i deras miljö och underlagsträning. 


 


Valparna skall ha fått komma i kontakt med olika föremål och underlag och miljöer innan de flyttar. De kommer även att ha fått åka bil några gånger i bur. 


//Annika 

Av Annika - 4 juni 2012 15:30

Hela helgen ägnades åt potentiella valpköpare. Det blev många muffins som hamnade i min mage...  


Familjerna vi har träffat har alla varit helt fantastiska och ibland önskar man att man hade suttit med en valp för mycket istället för två för lite. Det har varit ett jättesvårt val, men jag tror att vi gjort det rätta både för våra valpar såväl som för de familjer som varit intresserade. Jag har idag underrättat alla.


Vi har under helgen fått ta ytterligare ett tungt beslut: vår TinTin skall få prova på att bo hos en annan familj. TinTin har under en längre tid varit störd över att han inte haft full koll på hela flocken och det har skapat en stress i honom. Det eskalerade när vi blev fler i huset och blev väldigt tydlig nu när valparna kom. När tikarna löper blir det hlet övermäktigt för honom och han mår verkligen inte bra av det. Så för TinTins del har han fått flytta till ett ungt par i Högsbo med en hundkompis i samma ålder som han själv. Vi håller givetvis tummarna för att det skall gå bra - samtidigt som jag fällt många tårar över att jag varit tvungen att ta det beslutet. TinTin är ju en fantastiskt rolig hund och jag hoppas verkligen att EmmaMaria och Johannes får lika mycket glädje av honom som vi haft - om inte mer. Fungerar det inte så kommer han hem igen och vi får fortsätta leta efter ett nytt hem för honom och hans behov.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards