Alla inlägg den 30 december 2012

Av Annika - 30 december 2012 00:03

Julen tillbringades i en stuga på Gullholmen. Långt från stressen och hysterin som föregår julen. Jag och Anna åkte upp med fem hundar redan på lördagen. På söndagen kom sedan Leia med sin pappa, min mamma och min bror. Med sig hade de Tarzan och Zack. Skinkan griljerade jag på kvällen medan vi hade uppesittarkväll. Hade köpt en ekologisk skinka och valt att lägga några hundralappar mer på den än vi brukar. Det var helt rätt drag faktiskt. Den var något av det saftigaste i skinkväg vi haft. Anna rörde ihop en cheesecake och den dekorerades med smält choklad och granatäpplekärnor. Själva julfirandet förlöpte som det brukar. Utan undantag.... Somliga passade på att ta en tupplur medan andra dukade och lagade mat.


På juldagen hade en del mer bråttom än andra att hinna hem. Jag och Anna passade dock på att nyttja möjligheten till lite lugn och ro och stannade ända till på torsdag kväll. Då hade vi skurat stugan, tömt och rensat efter all julmat, slängt alla skräp som samlats och packat ihop våra väskor och kunde lasta oss med packning och nu 6 hundar på färjan hemåt.


Fredagen fick jag åka in och jobba, så att jag kan få ordentlig effekt av min kommande ledighet. Även Anna hade ett par kunder att ta hand om.


Idag har vi haft en rejäl sovmorgon och sedan hjälpt mor att installera sin nya ugn rätt. Imorgon skall vi börja röja i sovrummet för att kunna riva en vägg... Ja du läste rätt. Sovrummet är inte ens klart innan det skall byggas om. Men förrådet måste bli större och då har vi inget annat val än att ta av sovrummets yta. Vi har helt enkelt fått prioritera bort arbetsytan. Tjoho... ledig var det ja.   


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards