Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Annika - 11 februari 2010 17:26

Då kunde jag för en dryg vecka sedan inte längre motstå frestelsen utan satte igång och planterade. Min hjärna fungerade väl inte riktigt som det var tänkt utan mitt i allt upptäckte jag att jag planterat tomatplantor i samma tråg som kronärtskockor... Men jag tänkte "skit samma!" kommer de upp så kommer de, gör de inte det så låt bli då! Men de har allt kommit upp! Både tomaterna och kronärtskockorna! Ja tomaterna tvekade jag inte en sekund över, de verkar komma upp var som hellst. Men att kronärtskockorna accepterade det hela blev jag positivt överraskad över - har ju läst så mycket om att de skall vara lite kinkiga med att gro.


Men nu står de på rad i fönstret i vardagsrummet - busktomater, körsbärstomater och kronärtskocka. I ett tråg har även de svarta stockrosorna kommit upp. Silvermartornet lyser dock med sin frånvaro än. Men minns jag inte fel så hade de bra mycket längre grotid. Jag har fått sätta en barngrind för så att hundarna inte skall svepa ner dem när de står i fönstret och spanar på förbipasseranden.


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards