Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Annika - 12 oktober 2009 21:50

Den 20:e mars 2008 dog David Johansson i muskelcancer. Han blev 11 år gammal. Bredvid sig i sin kamp hade han sina älskade hundar. De fanns till för honom i stunder av smärta, sorg, vrede, trötthet och till slut då han lämnade jordelivet. Edison och Drutt gjorde att David kämpade än hårdare än vad han kanske hade orkat annars. När David lämnade så fanns hundarna som tröst för hans familj. Med familjen började de samla in pengar till Barncancerfonden. För stödet de givit sin husse i hans svåra stunder och sin familj i sorgen och i arbetet med insamlingen fick Edison och Drutt ta emot SKK's Braghundpris 2008.


Själv följde jag Davids kamp genom Drutts uppfödare Leone (Monyas matte) och genom Davids syster Agnes blogg. Jag har fällt många tårar på vägen, när jag läst Agnes ord. När Edison och Drutt valdes till bragdhundar och jag såg deras arbete med att samla in pengar till Barncancerfonden så kände jag att jag ville bidra. Då startade jag en insamling till Davids minne. Målet var att på ett år få ihop 10 000 kr. IDAG nådde vi målet! Det är många som bidragit och utan er alla hade vi inte lyckats med just det här målet. Så jag vill tacka er alla för att ni har gjort det möjligt att nå dit. Insamlingen fortsätter givetvis till slutdatumet den 2:a december, och det finns alltid utrymme för fler bidragsgivare.


Bragdhundhusse


Till minne av en liten krigare och en modig husse.

Av Annika - 12 oktober 2009 07:58

Idag börjar älgjakten. Det innebär att vår grävlingfälla är tillstängd under några dagar, då vår jägare har mer intressanta byten i sikte. Inga nya grävlingar har hittat hit än så länge, så det är väl sannorlikt att madamen var ensam. Dock har fällan vid ett par tillfällen varit igenslagen utan att något varit i, men vi misstänker att det snarare är grannens katter som försökt fiska kycklingvinge genom gallret.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards