Alla inlägg den 3 april 2012

Av Annika - 3 april 2012 20:06

Jag har inlett en process i att byta kennelnamn. Det är en tanke som florerat ett tag. Närmare bestämt ett drygt år. Det förra kennelnamnet ansöktes ihop med min dåvarande sambo. I vevan för godkännandet tog jag beslutet om att vi trots allt inte skulle ha det ihop eftersom vår separation blev ett mer och mer tydligt faktum. Eftersom jag stod som slutlig innehavare så blev det godkänt i mitt namn endast. Jag har trots det hela tiden känt att det varit en kompromiss. Att byta kennelnamn är inget man gör lättvindligt. Dels är det dyrt, sedan skall man komma på något nytt som man känner är rätt och sedan tar det sin tid. Men för en månad sedan lite drygt skickades till slut en ändringsansökan in. 4 namn fanns på listan. 


Idag kom brev ifrån SKK som förklarade att de fyra förslag jag lämnat in vidarebefordrats till FCI. Det betyder att SKK inte haft något att invända mot dem. Det som blir godkänt av FCI kommer att publiceras i HUndsport nr 6/2012 och överklagningstiden kommer att gå ut 1/7 2012. Processen är något långsammare än jag hade hoppats på, vi närde en förhoppning om att det skulle bli publicerat redan i Hundsport 5/2012. Processen kommer att bidra till att de väntade valparna efter Yzma förmodligen inte kan levereras förrän de är nio veckor, då registreringen annars inte kommer att hinna göras under det nya kennelnamnet. Nu väntar vi med spänning på FCI's beslut. 


//Annika 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards