Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Annika - 15 mars 2012 08:08

Det står kartonger överallt. Halvuppackade, tomma och ouppackade - alltså av alla de sorter. Golven är skitiga, men det är ingen större idé att städa - man kommer inte åt och det kommer att vara skitigt om fem minuter igen, när nästa låda skall fram och något annat skall flyttas på och sorteras om. Anna har i tre dagar nu rensat skåp, slängt skräp, städat skafferi och packat upp och organiserat om. Jag har inte ens försökt att hitta bland grejerna.   Jag lär mig tids nog. Hennes grå vitrinskåp har fått ersätta skåpen mellan hundrummet och toaletten och det är nu fyllt med vackra glas. Vuxenpoäng. Det blev jättefint. Även om det inte kommer till sin rätt än bland kartonger och bubbelplast. 


Ikväll skall jag skruva ihop ytterligare en Billy-hylla så vi kommer åt att få i ordning hundrummet. Anna är beordrad viloläge tills dess. Dels har hon en inflammation i skuldran som inte vill ge med sig - vet inte om det har att göra med att hon städar och gnor så frenetiskt så att den inte får en möjlighet att läka kanske   - dels vaknade hon i morse med migrän. Så hon behöver definitivt en vilodag. Hade inte gjort ont för egen del heller, men det får bli till helgen. 


//Annika  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards