Alla inlägg den 23 november 2012

Av Annika - 23 november 2012 15:46

Det är spännande med husvagn. Ibland i överkant...


I måndags efter jobbet flyttade jag husvagnen av olika anledningar till fickan framför huset. Det var inte det lättaste... Trångt att backa till med bilen, vilket gjorde att jag fick koppla loss vagnen och försöka få den på plats med handkraft. En slänt och en fastrostad broms gjorde projektet alltför tungt för mig ensam. Halkade omkring i leran lite väl oroväckande så jag bestämde mig för att vänta tills Anna kom hem. Med sig i släptåg hade hon Ella. The one and only. Med gemensamma krafter skulle vi då få vagnen på plats:


Jag lossade handbromsen och stod fram och Ella och Anna tog tag i handtagen bak för att rucka den rätt. Ella tog sats och droooog för kung och fosterland! Och hamnade på rygg i leran!! Hela handtaget lossnade!! Såg henne som en skalbagge på rygg sprattlandes och gapskrattandes i mörkret. Vi bytte taktik. Alla puttade på från ett håll istället. En dryg meter ifrån målet så stannade den och ville inte längre. Då blev jag förbannad och tog i en sista gång... Den SKULLE på plats! Med det vek sig vänsterarmen åt fel håll. Jag hann känna hur armen gick åt fel håll, innan smärtan slog till och förmodligen räddade det armen då hjärnan reagerade instinktivt och jag släppte vagnen. Då var vagnen så pass långt uppe i alla fall att det gick att backa till bilen och med dess hjälp få vagnen på plats.


Morgonen efter vaknade jag med en arm som inte fungerade... Så det var bara att pallra sig iväg till akuten för att försäkra sig om att det inte var någoon allvarligare skada i den. Det var det inte som väl var. Muskelfäste och ligament har fått sig en rejäl smäll, så jag har knaprat smärtstillande och antiinflammatoriskt i några dagar. Idag kan jag räta på armen och svullnaden har börjat ge med sig.


Idag har jag tittat på vagnen för att se hur det såg ut där handtaget lossnade. Det ser inget vidare ut... Det är helt murket på insidan. Mätte fukthalten på insidan i höjd med handtagens placering. Mätaren slog i taket. Men som väl är bara där. Med en radie på ca 20 cm. Det betyder att väggskivan under fönstret behöver bytas ut. *suck* Taket är torrt och väggarna längs med takkanten likaså. Det är positivt. Vågar inte ens mäta väggen vid köket... Väljer att ignorera det. Så idag har jag tejpat hålen och runt de handtag som är kvar så att det inte kommer in mer. Förhoppningsvis hinner avfuktaren dra ut fukten innan kylan kommer. Nu skall jag börja leta efter information över hur man byter ut väggskivan...


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards