Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Så var sommaren över... O.o

Av Annika - 20 augusti 2012 13:01

Semestern gick i rekordfart. Inget blev som det var tänkt.


Semesterresan till Norrland kändes som ett maratonlopp. En helg på utställning, nästan 400 mil i bil och en lista på folk man skulle träffa och saker som skulle hinnas med - helst utan att någon skulle känna sig förbisedd och bortglömd. Inte lätta att få alla nöjda. Nästa år blir det annorlunda. Den som inte kommer och besöker oss kommer att få känna sig bortglömd och förbisedd hur mycket den vill - det är ett val man gör.


Tack till alla vänner som tagit emot oss med öppna armar och petat i oss fika, kaffe, mat, försett oss med sängplatser. Är glad och tacksam över att ni finns.


Här hemma har vi inte hunnit med något alls av det som var tänkt. Trädgården är uppgrävd och dammen ofärdig. Ogräset frodas och gräset är långt. Vindskivorna är obytta och planteringsbänkarna kvar. Själv får jag bara ångest vid tanken på att ta itu med det. Omgivningens glada tillrop om hur mycket det finns att göra hos och och vad man skulle kunna göra och hur får mig stundtals att kräkas.


Ja, jag har nog en period där jag är grymt less. Tillbaka på jobbet idag. Över 300 mail i inkorgen.


//Annika

 
 
Ingen bild

anki hult

20 augusti 2012 13:23

Men va f-n! Känn dig inte frustrerad och less. Vänner är till för att utnyttjas eller hur? Din personliga TT åker till Turkiet nu i en vecka men efter det är jag hemma och ledig. Kommer gärna över och rensar ogräs eller annat trevligt! Mina gummistövlar längtar efter att bli skitiga och min rygg känns alldeles "för lite" he he! Jag hör av mig när jag är hemma igen.

 
Ingen bild

Anna westerfors

20 augusti 2012 15:37

Haha alla gör den dumheten att flänga runt och försöka vara alla till lags nån semester i sitt liv!! Vi kör tvärtomrace på semestern, vi gör bara sånt vi vill göra, bara kul saker i 4 hela veckor, alla måsten med trädgård och hus lägger vi åt sidan, de kan man göra på helger och efter jobb senare efter semestern!!!! Semestern ska vara nåt man längtar till och som gör att man kommer tillbaka brun, glad och utvilad till jobbet efteråt:):):) vi åker cab och mc när solen skiner och ligger och maratonkollar nedladdade

 
Ingen bild

Anna westerfors

20 augusti 2012 15:41

...... Kom åt "sendknappen" på tochskärmen... Grrr.... Nåja, forts...... När de regnar ligger vi bekvämt med kaffekoppar och popcorn och kollar nerladdade tv-serier eller filmer i maratonskift:):):):).... De gäller att nästan lära sig att vara lat på semestern, när vardagen snurrar på i superfart och man förväntas vara så effektiv som möjligt 48 veckor om året...... :):)

Annika

20 augusti 2012 22:11

Det är det jag skall göra nästa sommar. Skita högaktningsfullt i att anpassa mig efter andra o försöka pussla scheman och sitta o vänta på folk som måste curlas. Not my cup of tea. Jag är för gammal för att dalta med folk. O för egoistisk.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards