Direktlänk till inlägg 17 december 2011

-10 kg på 9 månader

Av Annika - 17 december 2011 21:18

I mars i år vägde jag 85 kg. Jag hade ledsnat på det för länge sedan men först efter Leone och Evas besök här inför hundutställningen fick jag rätt inspiration att ta itu med det. Jag hade under lång tid kikat på vad LCHF innebar, men då jag hade krafter runt mig som inte var så välvilligt inställd till det så fick det bero. Jag hade inte styrkan på egen hand. Men den kom i och med mina vänner.


Mins törsta skräck i tillvaron har varit diabetes. Jag är dessutom en socker-junkie av stora mått. Det var framför allt det jag ville bryta. Vilket jag även lyckats med. Jag vill poängtera - återigen - att jag inte är ngn strikt LCHFare. Jag har försökt lära mig en sundare inställning bara. Så jag betackar mig kommentarer som "men det där är ju inte LCHF" när jag stoppar i mig en bit smörgåstårta på det kalas jag är bjuden till för att fira någons högtid.


Tidigare har klädinköp varit något av ett trauma. Jag har mått fysiskt dåligt när jag klivit in i ett provrum. Det är inte en gång jag stått och försökt kämpa mot tårarna. Men den senaste tiden har ångestattackerna faktiskt uteblivit. Igår gick jag till och med in i ett provrum bara för att prova. Jag skulle inget ha. Men jag såg en dräkt som såg riktigt bra ut och jag ville se om jag kunde ha den.


Det slutade med att jag köpte den. Trots att jag egentligen inte skulle. För under provningen fick jag kliva ur provrummet när jag konstaterade att den storlek jag tagit var fel. Jag fick hämta en mindre! Även om jag misstänker att storlekarna är väl tilltagna så kan jag inte annat säga än att egot fick sig en boost när jag kommer hem med en kjol i stl 38 och en jacka till i stl 42... Som sitter snyggt dessutom.


Så från att gå att ha ångest när man skall in i ett provrum till att delge en bild på mig själv ståendes i provrummet i dräkten jag provade. 10 kg kanske inte är mkt på jorden och det sägs att man kan vara lycklig och tjock oxå. Men jag är i alla fall långt gladare utan de tio kg jag släpat runt på de senaste åren.


Håll till godo.


 

Fyndade på rea!


Dräkten som fick följa med hem är dock i en annan färg - den är grå/blå - men den saknas det en bra bild på. Tydligen kom jag mer till min rätt i den färgen enligt tjejerna i affären.


//Annika

 
 
Ingen bild

Leone

17 december 2011 22:04

Holy crap vännen! Vilken pingla!!! Grattis!!

Annika

17 december 2011 22:18

Tack :-D Du och Eva får allt ta åt er en del av äran. Ni gav min inspirationen.

 
Nelssonmatten

Nelssonmatten

18 december 2011 19:59

Snyggt! Man kanske ska avge ett nyårslöfte och inte bryta det direkt... Blev ju inspirerad./ Anna-Carin, matte till Nelsson (Drefvikens Fred Astair)

http://www.mattenochnelsson.blogspot.com

 
BM

BM

19 december 2011 12:33

Grattis!!! Vilken puma!
Jag har gått upp 15 kg sen i somras, då jag la ner mitt alkoholmissbruk. Nu har jag fått NOG!
Tänkte börja med LCHF samt dagliga promenader.
Du är en förebild :)
Kram BM

http://alkoholberoende.blogspot.com

Annika

19 december 2011 12:51

Du har gjort en större resa än vad jag har gjort!! Jag läste väldigt mycket just om missbruk när jag insåg att det faktiskt var det jag ägnade mig åt. Sockermissbruk. Något som hade ersatt rökningen som jag slutade med 2005. All heder till dig och jag kan inte annat än önska dig massor av lycka till på vägen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards