Alla inlägg den 20 november 2010

Av Annika - 20 november 2010 20:44

Sakta men säkert har jag idag fått upp tapet på fondväggen i vardagsrummet. Tanken var ju att jag skulle ha eklöv, men då budgeten börjat sina så blev det det nästbästa - bambukvistar. Jag råkade nämligen passera Coops byggavdelning igen... o nu hade de sänkt alla tapeter till 50 kronor rullen... Så jag kan konstatera att jag kommer att ha tapetserat hela vardagsrummet för ca 700 KR! Najs!


Fortfarande har jag bara mobilkameran att delge bilder med... Måste fixa ett nytt minneskort snart!


Den nya lampan hänger över vardagsrumsbordet. Den lilla Billy-hyllan är tillfälligt placerad där. Vill hitta någon annan hylla för böcker och annat, men vet inte riktigt vad. Bordet är arvegods, fanns i min mormors hem när jag var liten. Soffan är i mörkbrunt skinn, jag skall byta ut kuddarna mot lingråbeige och rosa hade jag tänkt. Har en pläd nere i sovrummet i grått och vitt. Fönsterfodren måste bli vita.


Nu har jag bara tapet runt fönstren åt väster och väggen ovanför trappan kvar. Sedan skall jag nog ta mig an att börja måla snickerierna vita. Så det blir fint och färdigt till jul.   


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards