Alla inlägg den 2 november 2010

Av Annika - 2 november 2010 23:06

Idag har sotaren varit här och för andra gången idag så eldar jag i kaminen. Inte för att det behövs utan för att det är så förbannat mysigt! Det blir så förbaskat varmt så man kan knappt vara i vardagsrummet just nu... Men: what the f*ck! Vilda njuter i fulla drag, hon har parkerat sig i fåtöljen med fårskinsfällen framför kaminen. Själv sitter jag o pimplar rödvin. Skall ju ändå inte jobba imorgon.   


//Annika

Av Annika - 2 november 2010 09:43

I natt har jag fått sova! Stödlindan, högläget, gårdagens vila och värktabletterna har gjort underverk! Idag kan jag till och med stappla mig fram. Det går väldigt långsamt och försiktigt, för minsta snedbelastning så viker sig benet åt fel håll...! Men jag hoppas verkligen att det är ett gott tecken att det ändå går åt rätt håll så fort! Vrida på det går ännu inte, men jag kan lyfta knät en smula nu, om så än bara i sittande ställning. För jobba hemifrån fick jag INTE. Är jag sjuk är så är jag sjuk.


Tycker det är lite festligt att arbetsgivare och försäkringskassa resonerar så olika. Enligt försäkringskassan så är jag ju oförmögen att ta mig till jobbet, men inte arbetsoförmögen. Alltså om min arbetsgivare erbjuder möjligheten att arbeta hemifrån så skulle jag inte få ngn sjukpenning ifrån dem. Om nu min sjukskrivning blev längre än två veckor - vilket den nu då inte kommer att bli eftersom skelettet är helt. Men hade den inte varit det så hade jag ju suttit med ett gipsat knä hemma. Men bara för att jag inte är hemma mer än två veckor så är det inte ok, bestämmer min arbetsgivare... Tycker  personligen det är förbannat trist. För nu får jag att sitta sysslolös trots att jag inte vill! *morr*


//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards