Direktlänk till inlägg 3 mars 2014

Våren kommer

Av Annika - 3 mars 2014 18:36

Här har det rått stiltje. Men nu när ljuset återvänder hoppas jag att trädgårdslusten gör detsamma. Eller rättare sagt tiden.

Husvagnsprojektet har gått i graven. Golvet var ruttet i ena hörnet och jag orkade inte ens tänka tanken att behöva byta botten. Isolering o innerväggar visade sig vara ganska enkelt, men när golvet visade sig vara så illa skadat så la jag ner. Funderade ett tag på om det gicka att använda som hönshus... det gör det säkert, men hos oss behlver man få upp den genom skogen så det föll innan jag ens börjat filosofera.

Höstens valpkull har bidragit till att gräsmattan numera är ännu sorgligare och vinterns valpkull kommer förmodligen att göra sitt bästa för att ha död på resten de veckor de har kvar i hushållet. Nu blir det inga fler valpar förrän vid jul. Den kommande sommaren skall ägnas åt hus och hem och åtgärd av allt som förfallit medan vi lagt all tid och engagemang på hunduppfödandet.

Vårens lökar har börjat titta upp ur jorden och om ett par veckor är det dags att rensa ur dammen och sätta igång vattnet igen. Funderar på att peta mer lite frön i jorden så att vi kan få egenodlad sallad i år.

Vintern har varit skonsam mot trädgården. Igår mosade jag den första snigelbäbisen. Idag har jag konstaterat att penningblad tydligen kan sprida sig ovanpå marktäckningsduk. Så det blir till att gräva upp hela platån om jag skall få bort den.

Jag drömmer om egna höns.

//Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards