Alla inlägg den 2 januari 2017

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?


Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhoppningar alls om att det ska gå vägen på något sätt, då vi bommar apporteringen. Men jag hoppas kunna sporra lite valpköpare att oxå komma igång - kan vi så kan de. O de kan. Så sjukt mycket bättre än vi.


Ena muren i trädgården har rasat. Så det kommer att bli ett projekt till våren - den behöver lagas och förstärkas. Mest troligt gjuter vi en ny front utanpå och armerar gjurningen, så håller den förhoppningsvis. Ska konsultera den kära gjutexperten till granne om den tanken. När vi ändå är igång så får man nog ta itu med hela entréplanet.


Målet i sommar är att ta sig till Gotland igen. Det är medeltidveckan som hägrar givetvis och det var överkomligt i pris när vi fick med oss husvagnen.


På hundfronten har vi två - ev tre - valpkullar inplanerade. Där första parningen ska ske om en vecka. Så våren kommer att tillbringas hemmavid, med valpar på löpande band. Jag ska bli färdig med min ringsekreterar-utbildning är det tänkt. Jag har gjort en elevtjänstgöring och ska sitta som elev/arpirant tre av fyra dagar på MyDog. Jag skulle vilja hitta ork och motivation att slutföra hunddagisutbildningen också.


Ny kyl och frys kommer på onsdag. Och jag ska försöka få tummen ur att ringa snickaren efter MyDog - om jag överlever det eventet i år - så att vi får trappan till bottenvåningen fixad. Därefter först är det möjligt att ens fundera på att börja spika innertak och tapetsera och måla.


Tja, jag blir nog inte sysslolös i år heller. :-D


//Annika



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards