Alla inlägg den 25 juli 2016

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el och plockade ut den igen. Vände upp och ner på den. Väntade en kvart. Gungade den runt o vände till slut tillbaka den. Hörde hur det bubblade i den. Kopplade i 230 o gick o la mig. Hade till och med en uppfödarkollega som erbjöd mig en husvagnskyl hon hade stående i sitt förråd. Tyvärr var den alldeles för hög för vår vagn. Det har jag ju hunnit svära över några gånger.

Jag kan nu konstatera att stående mitt på golvet och i kopplad i 230 så funkar den. Nu vågar jag knappt flytta på den. Känns inte driftsäker alls.

Jag har oxå konstaterat att det inte nödvändigtvis inte är så att den inte fungerar på gasol. Den bara inte fungerade alls när vi försökte få igång den. Gasol eller inte liksom.

Jag har bestämt mig för att koppla ut 12 volten ur vagnen o sätta upp ett vanligt 12 volts uttag på den kabeln. Vi kan i vilket fall som helst inte köra kylen på 12 volt idag - det drar för mycket batteri eftersom vagnens batteri inte laddas under körning. Jag ska montera dit gasolen o sätta kylen på plats och koppla in den på 230. Funkar den så funkar den. Som backup är det inhandlat en 45 l kylbox som går att köra på både 12 volt o 230. Den kan vi ha inkopplad inne i bilen medan vi kör och inne i husvagnen när vi står på el. 799 kr på Jula Club-kampanj idag. Det får vara good enough. Nu tar vi oss igenom semestern i alla fall och får både mjölk till kaffet och möjlighet att hålla lite matvaror.

//Annika

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Ovido - Quiz & Flashcards