Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Blåsljud/Flödesljud

Av Annika - 25 juni 2012 15:27

Då har vi kommit hem ifrån veterinären och dagens valphämtning har blivit inställd. Orsaken är att det under besiktning dök upp ett litet biljud i Lucy och Peppars hjärta. Veterinären trodde att det aningen är ett flödesljud för ett hjärta som fortfarande utvecklas, eller ett litet blåsljud som förväntas växa igen. Så nu väntar vi tills att flickorna är 12 veckor gamla och genomgår en ombesiktning innan någon av dem kan förväntas flytta hemifrån.


Det här med blåsljud/flödesljud på hjärta är för mig en ny företeelse. Ser fram emot att ni som läser delar med er av erfarenheter/kunskap.


//Annika

 
 
Ingen bild

Lotta Öland

25 juni 2012 19:09

Fy så trist, hoppas att det har försvunnit vid 12v.

 
Sussi

Sussi

25 juni 2012 20:25

Nej så jobbigt! Har inte råkat ut för det nångång, det är ju relativt vanligt på bebisar men brukar ju oftast växa bort, gissar att det är lika på valpar? Håller en tumme för att det är borta när de lite större. Trist för familjen som skulle hämta sin valp idag... :( Kram på er!

http://www.forsfararens.com

Annika

25 juni 2012 22:46

Jodå, det är sannolikt att det inte hörs längre vid 12-veckors besiktningen. Men man vet ju aldrig helt säkert. Kan tänka att det inte var någon lätt uppgift för föräldrarna att förklara för barnen att det inte blir någon valphämtning idag. :-(

 
Ingen bild

Ulla och Daisy

26 juni 2012 09:24

Hoppas att det bara är en mognadsfråga. Håller tummarna att det ordnar sig till kontrollen vid 12 veckor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Skapa flashcards