Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Ojojoj...

Av Annika - 25 februari 2012 20:30

Här har det varit tyst i två veckor nu. Tiden går så fort nu att jag hinner inte riktigt med. Jobbet kräver sitt. Mer än någonsin. I fredags nådde vi kulmen, då vår chef avtackades. Han skall gå vidare till Idrottsförvaltningen i Göteborg. Han kommer att lämna ett gigantiskt tomrum efter sig. Det märktes på avtackningslunchen igår. 110 personer kom! Fler är någonsin var representerade ifrån de olika sektorerna och konsulter och entreprenörer kom och ville tacka för tiden med gott samarbete. Ale kommun är ju en kommun i ett väldigt expansivt skede och vi bygger mer än någonsin. På de här tre åren har vi färdigställt en stor om och tillbyggnation av förskola i Älvängen. Byggt en ny fullskalig idrottshall. En helt ny förskola för 120 barn med passivhusteknologi. Byggt upp ett nytt föreningshus och testat solpaneler och pellets som uppvärmningssystem för att minska klimatpåverkan. Just nu byggs det ett äldreboende för 40 vårdtagare och ytterligare en förskoal skall byggas om och till. I pipen ligger dessutom diskussioner om en ny ridanläggning, en ny skola, en ny förskola och ombyggnation av en högstadieskola, vi väntar bara på slutligt beslut ifrån politiken. Bossen har inte legat på latsidan.


Hur hanterar man när en sådan drivkraft och inspiratör lämnar en och tar sig an nya uppgifter? Vi har fått en TF - vilken jag är övertygad var det bästa valet för oss just nu - och rekrytering för ny fastighetschef pågår. Han får stora skor att fylla och en tung mantel att axla. Utöver det har vi fått två nya förvaltare som skall slipas in i sina roller. Så samtidigt som det är tungt, så är det utmanande och väldigt spännande. Ingen dag är den andra lik. Förmodligen kommer även jag att få axla andra delar under en tid framöver för att få det att flyta på.


Här hemma har jag nu två löptikar, varav den ena är i höglöp. Om allt går som det skall åker vi med den andra för att träffa en tilltänkt barnafader på omsdag eller torsdag.


Fröna jag satt har kommit upp. Det spirar i varenda låda nu. Solen har idag strålat från en klarblå himmel. Snön är borta. Dammen är fortfarande bottenfrusen, men nu har det varit plusgrader i över en vecka. Ljuset har börjat återvända. Dagarna är märkbart längre. Snart kikar nog krokusarna upp...


På fredag flyger jag till Luleå för att få hem Anna för gott. Leia och Dennis ställer upp och passar huset medan vi kör ner flyttlasset.


Livet är rätt ok just nu.   


//Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Skapa flashcards