Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Blodfläck

Av Annika - 26 februari 2011 10:32

Ett litet moln har dykt upp på himlen.


Häromdagen hittade jag en blodfläck på kudden i fotöljen Vilda brukar ligga i. Tänkte först att det kanske är Yzma som skall till att börja löpa. Men nej. Inga tendenser till löp där inte. Nu hittar jag små fläckar i filten Vilda brukar gräva ner sig i... Inga färska dock. Torkat. Några idéer på vad detta kan bero på? Det är helg, så jag tänkter inte kasta mig till veterinären då hunden är pigg och äter som vanligt. Hon har idag gått 39 dagar från första parningen. 5 fullgångna veckor alltså.


//Annika

 
 
Ingen bild

Sofia

26 februari 2011 10:47

Oj vad jobbigt. Hade hon ett normalt löp så det inte är ett nytt löp på gång? Låter dock mycket tidigt. Tempa henne och håll koll så hon inte åkt på inflammation eller nåt av parningen. Antar att du inte gjorde ul och då är det ju svårt att veta om det blev några valpar. Hoppas allt är bra och att det bara är någon tillfällig blödning. Hon har inte kissat ovanligt mycket så hon har uvi?

Annika

26 februari 2011 10:57

Hon hade ett helt normalt löp och nej, jag har inte gjort ngt UL. Upplever inte att hon kissar oftare - tvärtom knasigt nog. Jag har ju haft bekymmer vintertid att få ut henne alls. Nu har hon börjat säga till när hon vill ut och jag upplever inget spring och jag har inga pölar att torka inomhus. Humöret är på topp och hon har ätit sin frukost med god aptit. Hon är lugnare än vanligt, men det har hon varit över lag de två senaste veckorna tycker jag.

 
Ingen bild

Ella

26 februari 2011 13:04

Åh nej! Lilla Vilda! Hoppas verkligen att hon mår bra, vad orolig jag blir:( Fast om hon verkar äta och är pigg så är hon säkert okej. Min lilla favvo Vilda, inget får hända henne. Valpar kan det alltid bli nästa gång om det värsta händer men finns bara en endaste Vilda!! Valpar väntar jag gärna på om det är från henne!

Annika

26 februari 2011 13:18

Jodå, hon verkar må alldeles förträffligt... hon brottade nyss ner Yzma i sängen så hårt så jag trodde tänderna skulle gå åt fanders... Så HENNE går det ingen nöd på. Det är hennes matte som håller på att dö... *S*

 
Olga da Polga

Olga da Polga

28 februari 2011 08:47

Det låter ju inte som om det är någon fara med Vilda precis! Det kan ju också bara vara blod från någon brottningsmatch eller något hon skrapat i i lekens hetta? Men jag förstår verkligen hur orolig och osäker du känner dig nu om de efterlängtade valparna finns där inne eller ej. Såsmåningom kommer du få veta, än så länge är det bara Vilda som vet

http://www.olgadapolgahundar.blogspot.com

Annika

28 februari 2011 08:54

Tack för dina lugnande ord Anna. Hittade igår ett hål i nosen på Pappa Svart. Tror hans dotter gått hårt åt honom. Kan ju vara något sådant oxå...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 1 april 2017 12:38


Frosten är ut marken och tack vare en mild vinter så har det gått att gräva redan i ett par veckor.   Förra helgen roade jag mig med att ta upp en av de gamla odlingslådorna uppe på terrassen vid växthuset. Den har de börjat murkna. Där har jag n...

Av Annika - 2 januari 2017 14:47

Så vad ska man hitta på 2017 då?   Förhoppningen är att jag ska hitta tillräckligt med tid åt att ta vid spårträningen på allvar så att jag kan starta Ginny i spåret. Yzma ska starta sin första "riktiga" lydnadstävling i januari. Har inga förhopp...

Av Annika - 28 december 2016 09:38

Tiden går bevisligen fort. Trots att vi inte haft några valpar den här hösten så har det uppenbarligen rasslar förbi. Sommarsemestern avlöpte väl. Trots en del missöden med husvagnen. Körförbud, elfel, ombesiktning o en kyl som ena stunden funger...

Av Annika - 25 juli 2016 19:38

Jag hann förstås jubla lite för fort över kylskåpet igår kväll. När jag fått kylen tillbaka på sin plats o ännu senare gick ner för att kolla så att den fungerade: så gjorde den givetvis inte det. Vad #svordom liksom! Så jag kopplade ur gasol och el ...

Av Annika - 24 juli 2016 20:40


I torsdags kom ytterligare en riddare till undsättning. Den här gången i en svart kinesisk jeep. Be mig inte stava till namnet för det kommer inte att bli rätt. Men med Anders hjälp så fick vi igång bromsljusen och händig som han är fixade han även d...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Hundkojans länkar

Inredningslänkar

Trädgårdslänkar

Renoveringslänkar


Skapa flashcards